Skip to main content

Goedemiddag,

Ik moet eerst bekennen dat ik geen KPN abonnement heb, maar een abonnement van Ziggo. Maar… ik heb al heel lang een KPN telefoon. Een basisstation (Chicago 935) met 4 Chicago handsets (330S, 500E en 800C). Nu merk ik dat het signaal van het basisstation niet sterk genoeg is om verbinding te maken met een handset op mijn terras. Hoe kan ik dat verhelpen? Op welke wijze kan ik het signaal versterken? Wie helpt mij?

Vriendelijke groet

Hero

Diverse mogelijkheden.

Probeer eerst eens het basis station op een plek te zetten die dichter bij het terras staat dan nu.
Misschien is het daar al mee opgelost?

Staat het al gunstig m.b.t. het terras?

Het draadloze DECT signaal is in de loop van jaren door slijtage van componenten verminderd?
Of bijv. door de wir-war van enorm toegenomen draadloze verbindingen in zijn algemeenheid, het basis station niet meer toereikend om je terras goed te kunnen bereiken?

Koop op marktplaats een ander basis station, en hoop dat dat signaal sterker is.
Of koop een volledig nieuw hedendaags DECT basis station.
En dan maar hopen dat je de handsets 330S, 500E en 800C daar nog mee kunt laten samenwerken.

Persoonlijk zou ik gewoon een hele nieuwe DECT set kopen met standaard 3 handsets erbij.
Kost tegenwoordig ook de kop niet meer.
Heel voorzichtig uitpakken, geen ezelsoortjes aan verpakkingen en gebruiksaanwijzing. Blijkt die nieuwe set ook niet sterk genoeg te zijn voor je terras, kun je dat binnen 14 dagen weer retourneren.


Hartelijk dank, gaan we proberen.