Skip to main content

Heb hetzelfde probleem. Heb de dsl kabel uit het experia modem en uit de telefoonaansluiting  gehaald. Modem verplaatst naar meterkast. Daar aangesloten op glasvezel. Internet werkt prima. telefoon in kamer weer aangesloten met stekker. Dus niet via modem. Alleen in gesprektoon. Wat nu?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

@Jan Jacob 

De aansluiting waar éérst je modem op zat (DSL) werkt natuurlijk niet voor de vaste telefoon.

Dus niet via modem.

Dat moet dus wel…. !

De telefoonkabel van de kamer moet uitkomen in de phone aansluiting van het modem. Andersom geredeneerd: van uit de phone aansluiting van het modem dient de kabel bij het basisstation van de telefoon uit te komen.


Heb in de meterkast mijn basisstation rechtstreeks op het modem (phone1) aangesloten. Resultaat hetzelfde: in gesprekstoon 


Euh, heb je 't advies al gevolgd wat in dit topic als geselecteerd antwoord staat???

CC @Jan Jacob .


Heb in de meterkast mijn basisstation rechtstreeks op het modem (phone1) aangesloten. Resultaat hetzelfde: in gesprekstoon 

Anders even je profiel aanvullen, dan kan een moderator een sipsync uitvoeren om het nummer door te pushen. (Kunnen jullie dat moderatoren?)


Euh, heb je 't advies al gevolgd wat in dit topic als geselecteerd antwoord staat???

CC @Jan Jacob .

Heb in de kamer telefoonaansluiting zitten. Daar is een tweede aan toegevoegd toen ik adsl kreeg. Hoe dit onder de vloer verbonden is met de meterkast weet ik niet. Maar ik had de telefoon dus buiten deze aansluiting om rechtstreeks met een kabeltje op het modem aangesloten. Vraag is dan of mijn vaste nummer omgezet is naar glasvezel. Of dat de oude adsl infra in de weg zit. 

 


Dat oude spul (aansluiting) werkt niet meer.

Bij kpn werkt alles via het modem. Dus iets daar buitenom werkt (ook) niet.

Ook bij mij is er nu een probleem met het vaste nummer (wat ik overigens al 10 jaar niet meer gebruik om zelf te bellen). Logde vandaag in op m'n modem; het is niet geladen. Mijn vaste nummer staat al 10 jaar doorgeschakeld naar de mobiel. Na 3 x overgaan én bij bezet/onbereikbaar. Door die laatste blijf/ben ik nu nog bereikbaar op dat nummer alleen werkt ie dus niet.

Mobiel bellen is veel goedkoper. Zelfs de afkoopbundels op de vaste lijn zijn peperduur t.o.v. die van de mobiel. Vast: 10 euro voor alleen Nederland. Mobiel 1 euro voor de E.U.

Mijn topic.

 


Heb dezelfde weg gevolgd en vaste nummer doorgeschakeld naar mobiel. Dank voor de tip! 


Hoi @Jan Jacob . Welkom op het forum.

Fijn  dat het met die doorschakeling gelukt is maar daarmee werkt je vaste lijn nog niet natuurlijk. Is daar ondertussen al verandering in gekomen>?


Nee, nog steeds niet

 


Hoi @Jan Jacob .  Jouw glasvezel is administratief nog niet juist doorgekomen.

Wat voor experiabox heb jij daar aangesloten? 


Ik heb een Experia V10


Dus die v10 is nu via een korte LAN kabel aangesloten op het glasvezel? En die kabel zit op de WAN poort van de v10? 

Zo ja, wil ik jou adviseren om de v10 een harde reset te geven. Dat gaat als volgt:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.


Blijven bij zo,n reset de naam en het wachtwoord dat ik zelf heb bedacht ongewijzigd?

 


Nee, helaas niet. 

Maar. Al eens alleen maar even 10 seconden uitgezet ( stroomloos) met de schakelaar op de v10? Dat heeft bij mij 3 dagen geleden het telefoonnummer weer ingeladen. 

Bij stroom onderbreking blijven wachtwoord van modem en wifi intact. 


Inmiddels is een kpn monteur langs geweest en die heeft alles weer keurig in orde gemaakt.