Ik kreeg glasvezel, de monteur zag mijn modem en zei: “die gaan we eens heel snel vervangen door een nieuwe!” Ik heb nu een “KPN Box 12". De telefoon deed het niet toen de monteur vertrokken was, hier kwam ik pas later achter. Uiteindelijk bij de KPN langsgeweest, die erachter kwamen dat VoiP niet geactiveerd was meen ik. Men zei: het zou nu moeten werken! En inderdaad, het LED-je “telefoon” op de KPN box 12 licht sindsdien op. Echter: nog altijd kan ik niet gebeld worden en zelf bellen. Als ik iemand probeer te bellen: altijd de in-gesprek toon, en dat is ook wat bellers krijgen die mij proberen te bellen. De op ditzelfde modem aangesloten PC (waar ik dit nu op zit te typen) heeft wel degelijk internet, dus basically werkt de verbinding. Ik heb alles tot drie keer aan toe gereset en in andere volgordes ingeschakeld: het helpt allemaal niets. Iemand nog enig idee om deze nu al maanden durende situatie te doorbreken en op te lossen?
Beste
Beide zonder resultaat, met een mobiele telefoon even bellen naar 0800 0402, voor storingen en geen werkende diensten 24/7 bereikbaar.
Succes.
Ik heb beide poorten geprobeerd, met dezelfde telefoon die het altijd heeft gedaan (Een Siemens Euroset 2005). Ik heb zojuist, dat las ik ook, de glasvezelkast 2 minuten van de spanning afgehaald, het modem ook, daarna alles weer ingeschakeld en het modem echt gereset met een klein schroevendraaiertje drukken in dat gaatje. Alles ging uit, de ene na de andere LED ging weer aan, tot en met TV (terwijl ik helemaal geen TV abonnement heb...) maar aan de telefoon is niets veranderd. Als ik hem oppak, hoor ik de kiestoon, bel ik naar mijzelf, mijn eigen mobiel: in gesprek.
Beste
Staat je nummer wel in je modem geregistreerd, heb je dat al nagezien.
Die Euroset 2005 is toch wel een degelijk toestel, maar wel een oudje. Vandaar de vraag of je het ook met een andere telefoon geprobeerd hebt?
Nee, als ik met mobiel, of als mijn moeder belt: constant de in-gesprek toon.
Hoe moet ik dat nazien, of het nummer in het modem staat? Hier komen we al gauw aan de grenzen van wat ik nog begrijp, ik ben ab-so-luut GEEN IT-nerd! Dus als je nu aankomt met “dan moet je even inloggen in je modem” dan heb ik echt een stap-voor-stap gebruiksaanwijzing nodig, want dit heb ik nog nooit eerder gedaan...
Beste
https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community
Succes
Hoi
@ Vikrash: nog niet, ga ik binnenkort wel doen…
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.