Skip to main content
Vraag

SIP Account settings: SIP ALG uitzetten ZTE H369A; niet mogelijk?

• April 28, 2025
  • 29 reacties
  • 294 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • May 9, 2025

Heb hier even geen v10 bij de hand om te testen (heb zelf een fritzbox). Maar er betstaat een tooltje om te controleren of SIP alg aanstaat. Deze kan je vinden op https://support.intermedia.com/app/articles/detail/a_id/11252/~/common-tools-and-downloads

In de fritzbox staat sipalg iig standaard uit ook al is er een telefoonnummer via de fritzbox in gebruik

Als je wat meer netwerkkennis hebt dan zou je met wireshark een trace van het data verkeer kunnen maken als je uitgaand probeerd te bellen. Hier zou in zichtbaar moeten zijn wat er fout gaan. 

HowLiu
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 12, 2025

Dank, dat wil ik wel proberen, maar helaas. 

“There has been an error with your request.”

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 12, 2025

Dit ga je niet opgelost krijgen met het modem van KPN (Experiabox, Box12, Box14).

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • May 12, 2025

Dank, dat wil ik wel proberen, maar helaas. 

“There has been an error with your request.”

De link uit mijn eerdere bericht werkt weer. 

Ik ken de softphone die je gebruikt niet, heeft die iets van een log waarin je kan zien wat er fout gaat?

Begrijp ik goed dat je wel gebeld kan worden maar dat zelf bellen het probleem is? Ik denk dan ook aan een fout in de instellingen of een probleem met de firewall (router of pc) of iets aan de andere kant waardoor je verbinding geweigerd wordt.

Staat de softphone op een laptop? zo ja kan je dan op een andere internet verbinding testen of het daar wel werkt?

Heb je al contact gehad met cheapconnect?

Op dit moment heb ik helaas voornamelijk vragen en nog geen antwoorden. Een logfile of wireshark trace kan mogelijk wat meer informatie verschaffen.