Skip to main content
Vraag

SIP gebruikersnaam klopt niet in de service tool

• December 3, 2025
  • 3 reacties
  • 28 keer bekeken

De experiabox geeft een andere gebruikersnaam weer op de telefoonlijn dan in de servicetool. dit na een contractovername. ik kan dus het wachtwoord niet wijzigen van mijn sip gegevens. hierdoor kan ik geen gebruik maken van mijn eigen voip telefoon.

Kan iemand van jullie helpen?

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@D.A. Klumpers ik heb dit ook eens bekeken bij mijn eigen aansluiting.

Bij mij zijn de gegeven binnen de modem gelijk aan de servicetool, dus bij jou is er duidelijk iets nog niet goed.

Even met de KPN helpdesk contact opnemen via 0800 0402, voor storingen en niet-werkende diensten 24/7 beschikbaar.

Je kunt ook via de MijnKPN-app melden dat je vaste telefoon niet werkt, dan wordt geprobeerd dit real-time op te lossen.

Heb je de modem trouwens al eens een fabrieks-reset gegeven, dan worden ook al je abo-gegevens voor de modem ververst.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Ik heb inmiddels meerdere keren contact opgenomen met de helpdesk. Daar geven ze aan dat ze mij niet verder kunnen helpen en verwijzen ze me door naar dit forum.

In de MijnKPN-app heb ik de storing ook al gemeld. De app controleert het direct en geeft vervolgens aan dat er geen storingen zijn, maar verder kom ik niet.

Het modem (Box 12) heb ik al meerdere keren opnieuw opgestart, maar dit lost het probleem helaas niet op.

Ik wil graag mijn telefoontoestel weer gebruiken, maar ik kan geen SIP-gegevens invoeren. De gegevens die in de KPN SIP-tool staan komen niet overeen met wat het modem gebruikt.

Daarnaast kan ik het wachtwoord dat bij de SIP-gebruikersnaam hoort die bij de box12 werkt niet opvragen of uit de SIP-tool halen, terwijl die gebruikersnaam dus wel werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of bij KPN kan melden?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 3, 2025

Beste ​@D.A. Klumpers wacht in dit geval s.v.p. de reactie van een moderator af.

Â