Skip to main content
Vraag

SIP gegevens opvragen lukt niet "zorg dat je thuis bent"

• April 24, 2025
  • 20 reacties
  • 132 keer bekeken

Ik wil graag een eigen voip telefoon aansluiten. Hiervoor moet ik de sip gegevens opvragen. Dit ging vroeger bij xs4all heel simpel.

In de mijnKPN omgeving is dit neit terug tevinden. Met een omweg uitgekomen bij servicetools.kpn.com

Hier krijg ik alleen onderstaande foutmelding

Ben gewoon verbonden met mijn netwerk thuis. Geen VPN. Meerdere browsers geprobeerd diverse pc's tablet, ipad telefoon.

Maar niets werkt.

Hoe kom ik toch aan deze gegevens?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 24, 2025

Beste ​@EHBO instructeur , onderstaande link zou moeten werken:

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

@JanD bedankt voor het meedenken. Maar dat is de link die ik gebruikt heb en die geeft dus bovenstaande fout.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 25, 2025

Beste ​@EHBO instructeur ,

https://servicetools.kpn.com/ dioe bij mij ook niets.

Die link die ik eerder stuurde wel.

Fijn dat het bij jou wel werkt. Maar als ik het via https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials probeer kan ik inloggen en krijg daarna de foutmelding uit mijn eerste bericht.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 25, 2025

Fijn dat het bij jou wel werkt. Maar als ik het via https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials probeer kan ik inloggen en krijg daarna de foutmelding uit mijn eerste bericht.

Heb je een kpn modem of eigen modem aangesloten?

De fritzbox die ik van KPN (xs4all) heb gekregen.

• April 25, 2025

Op de fritzbox werkt het wel nu ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

De fritzbox die ik van KPN (xs4all) heb gekregen.

Welke abo hebt je nou? XS4all of KPN? Voor fritz!boxen hoeft je eigenlijk geen SIP-gegevens invullen. Onder provider de juiste provider kiezen, dan wordt automatisch goede SIP-gegevens gebruikt.

Ik heb een xs4all abbo. Met een fritzbox. De service pagina doet het niet via de fritzbox.

Telefonie via de fritzbox werkt nu wel maar dit wil ik vervangen voor een eigen voip toestel. Vandaar dat ik vanaf mijn eigen internetverbinding.

Via de friztbox die bij mijn abonnement hoort,

via de link https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

probeer de sip gegevens op te vragen. Maar dit werkt dus niet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Ik heb een xs4all abbo.

Dat is geen KPN, dus de servicetools werkt niet. Deze werkt alleen voor KPN eigen abonnee, niet voor zijn dochters ondernemer (XS4all, Solcon...)

• April 25, 2025

( ten overvloede ? ) Je kan in de fritzbox alle instellingen zien, behalve het wachtwoord.
Hoe is dat ooit ingesteld ?
Daar moet achter te komen zijn, maar hoe, xs4all bellen en vragen ?

[..] wil ik vervangen voor een eigen voip toestel.

( uit interesse ) Wat voor toestel, verbonden via wifi of draad ?
Hoe dan ook, die kan je ook op de fritzbox aansluiten als IP telefoon, naast andere toestellen.

Ik ben heel tevreden met een dect toestel direct aangemeld op een fritzbox.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2025

Goedemiddag ​@EHBO instructeur , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Ik heb een xs4all abbo.

Dat is geen KPN, dus de servicetools werkt niet. Deze werkt alleen voor KPN eigen abonnee, niet voor zijn dochters ondernemer (XS4all, Solcon...)

Dit is correct en zodoende heb ik dit antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Heb je hier ook al contact over gehad met de Helpdesk van XS4ALL?

Goedemiddag ​@EHBO instructeur , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Ik heb een xs4all abbo.

Dit is correct en zodoende heb ik dit antwoord ook gemarkeerd als 'best answer'. Heb je hier ook al contact over gehad met de Helpdesk van XS4ALL?

Dit antwoord is in tegenspraak met de communicatie vanuit Xs4all/KPN mbt de migratie van XS4all klanten naar de KPN systemen. De betreffende xs4all pagina's waar ik mijn instellingen kon beheren zijn inmiddels offline en ik moet nu alles via de mijnKPN omgeving doen (wat voor de meeste zaken ook werkt). Ook op xs4all.nl wordt je doorverwezen naar de mijnKPN pagina.

Maar SIp gegevens opvragen is dus nergens mogelijk.

Ik wil best wel bellen maar verwacht niet dat ik een wachtwoord via de telefoon ga krijgen . Als ik een andere link moet gebruiken voor het opvragen van de sip gegevens dan ontvang ik die graag. 

Heb hierover zelfs een boekje met info ontvangen. Daarin lees ik het volgende:

Zelfs de link die ​@Jan van KPN noemt verwijst naar mijnKPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

@EHBO instructeur Ik lees veel "straks”, wanneer is de omzetting? In het verleden of in de toekomst?

Is in april 2022 gedaan.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Is in april 2022 gedaan.

Kan je nou inloggen in MijnKPN? Waarschijnlijk is in de backoffice jouw abonnement nog steeds als XS4all opgeslagen. Bel de XS4All service: 0203987666 voor heldering.

Ik kan inloggen in mijnKPN. Zie mijn facturen, kan een aantal instellingen van bv telefonie aanpassen.

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • April 28, 2025

Kennelijk is het voor veel mensen moeilijk te bevatten dat XS4ALL Internet BV op 1 maart 2020 opgeheven is, dat XS4ALL sindsdien nog slechts een handelsnaam van KPN is en dat een abonnement op de XS4ALL propositie al jaren een “is van KPN” en op de systemen van KPN abonnement is.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2025

Goedemiddag ​@EHBO instructeur , wellicht ben ik hier iets te voorbarig geweest maar ik ga dit intern ook navragen dus kom hier bij je op terug. Mocht je zelf in de gelegenheid zijn dan kan het ook geen kwaad om dit ook nog even na te vragen bij de Helpdesk van XS4ALL (0203987666).