Skip to main content

Vandaag een nieuw modem ontvangen, Experia Box V10

Kijk ik er overheen of is het niet mogelijk om de SIP instellingen van CheapConnect daar in te zetten?

Gr. Arie

Vandaag een nieuw modem ontvangen, Experia Box V10

Kijk ik er overheen of is het niet mogelijk om de SIP instellingen van CheapConnect daar in te zetten?

Gr. Arie


Helaas is het in de V10 en later niet meer mogelijk om een eigen SIP provider toe te voegen.

Alternatief is een Fritz!box nemen of een eigen modem welke aan de eisen voldoet aan te sluiten.


Bedankt, ik was er al bang voor.

Ik heb een ATA, maar dat wordt dus sparen voor een Fritz! Box


Sparen ? Zijn voor zeer weinig te koop, het oudste type is goed genoeg alhoewel, de 7360 is een gangbaar ouder type met dect aan boord.

Maar ik vertel je niets nieuws vermoed ik :-)


Hoi @arie61, bij de V8 van Telfort kon dit inderdaad. Dat was het enige modem waarmee dit nog mogelijk was (met de ZyXEL kon het daarvoor ook), als de V8 nog bij Telfort zou zijn vervangen door een ander model was de optie ook weg geweest. Met de genoemde FRITZ!Box of een ATA kan je het nummer alsnog gebruiken.


Bedankt, ik was er al bang voor.

Ik heb een ATA, maar dat wordt dus sparen voor een Fritz! Box

Als jij een VoIP ATA hebt dan kan je de CheapConnect SIP instellingen daar op configureren en gewoon de V10 blijven gebruiken.


Bedankt, ik was er al bang voor.

Ik heb een ATA, maar dat wordt dus sparen voor een Fritz! Box

Als jij een VoIP ATA hebt dan kan je de CheapConnect SIP instellingen daar op configureren en gewoon de V10 blijven gebruiken.

Weet ik, maar alles in 1 is wat netter, minder kabels.


Bedankt, ik was er al bang voor.

Ik heb een ATA, maar dat wordt dus sparen voor een Fritz! Box

Als jij een VoIP ATA hebt dan kan je de CheapConnect SIP instellingen daar op configureren en gewoon de V10 blijven gebruiken.

Weet ik, maar alles in 1 is wat netter, minder kabels.

Ik gebruik al jaren een Gigaset N300A IP voor telefonie.

Ik ben juist een voorstander van het fysiek uit elkaar trekken van functionaliteit.

Een modem is een modem en wat mij betreft niet ook een router, wifi accesspoint en VoIP ATA.


Ik ben juist een voorstander van het fysiek uit elkaar trekken van functionaliteit.

Een modem is een modem en wat mij betreft niet ook een router, wifi accesspoint en VoIP ATA.

Zeker ! Ik ook, heb ik ook al vaak verwoord hier op dit forum.
Ik heb een idee over modules die aan elkaar geklikt zitten en indien nodig met een netwerk kabel er tussen op afstand gezet kunnen worden, de wifi in huiskamer, het DSL-modem deel in de meterkast.

Maar aangezien DSL een aflopende zaak is zal dat wel niet meer aan gebeuren

Weet ik, maar alles in 1 is wat netter, minder kabels.

Bij een experiabox zal je waarschijnlijk weer een dect basisstation gebruiken, een fritzbox met ingebouwde dect is dan qua hoeveelheid kastjes gelijk, afgezien vd lader, maar die kan weer overal, op een handige plaats staan.
EN, bij een fritz box kun je alles bekijken en instellen met een webbrouwser, ideaal !


...EN, bij een fritz box kun je alles bekijken en instellen met een webbrouwser, ideaal !

Maar met een VoIP ATA kan je toch ook alles bekijken en instellen via een webbrowser? :thinking:


...EN, bij een fritz box kun je alles bekijken en instellen met een webbrouwser, ideaal !

Maar met een VoIP ATA kan je toch ook alles bekijken en instellen via een webbrowser? :thinking:


Klopt, behalve met de webinterface zijn ook een hoop instellingen met de druktoetsen van je telefoon te doen. Geen idee of dat lekker werkt


Ontwikkelingen van apparaten en functies gaat uiteindelijk toch allemaal wat door elkaar heenlopen.
VOIP - mobiele telefonie - PC functies…..    En dat gecombineerd. (Zoom Meeting / Microsoft Teams).

"Thuis” zul je het wellicht nog niet zo snel gaan inrichten, maar met ook na corona diverse bedrijfstakken, met “blijvende” thuiswerkmogelijkheden, zullen de volgende soort producten meer ingang gaan vinden. Niet alleen bij bedrijfslocaties, maar ik vermoed ook bij een thuiswerkplek:

https://www.youtube.com/watch?v=V6MRrWybr2o

https://www.youtube.com/watch?v=Yb8nKUFOd7I


Om dat allemaal storingsvrij te laten werken, IMO een “must” om van onafhankelijke VOIP-providers gebruik te maken (géén KPN), en eigen te kiezen router (géén KPN Experia Box).