Skip to main content
Antwoord

SIP instellingen voor KPN telefoonnummer via UniFi Talk

• April 23, 2025
  • 8 reacties
  • 218 keer bekeken

MikeyL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste,

Ook ik ben bezig met Unifi Talk, dit werkt op zich geweldig, heb nu een nummer via CheapConnect dat binnen komt op Unifi Talk. Echter wil ik graag mijn KPN nummer ook hier op binnen laten komen maar krijg dit niet voor elkaar.

In een eerder topic met de zelfde titel had ik e.e.a. gelezen over de instellingen en overgenomen en verder getest maar dit lijkt niet te werken.

Ik was eigenlijk benieuwd of er inmiddels al succesvol is geweest om zijn KPN nummer direct binnen te laten komen op de Unifi Talk ?

Op internet kan ik verder niets meer vinden :-(

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@MikeyL! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. Ik kan hier helaas verder weinig hulp in bieden, gezien we dit niet ondersteunen en ik er ook weinig kennis over heb. 😬

In het topic dat je noemt was het uiteindelijk de oplossing door het nummer uit te laten porteren naar CheapConnect zelf, misschien is dat nog een oplossing. 

( later meer )

Of ​@KeesYagi heeft nog ideeën en bedoelt hiermee dat er later nog een reactie volgt. 🤞🏻

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Ik kan je alleen hiernaar verwijzen om door te nemen.

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur

• April 23, 2025

Hmmm, om te beginnen kun je een kpn nummer op 1 apparaat tegelijk gebruiken en dan ook alleen vanaf je eigen IP adres.

Mag ik vragen/weten, waar draai je dit op of welk apparaat gebruik je ?

In een eerder topic met de zelfde titel

Wil je die noemen ajb ?

(NB ik weet wel een oplossing, je noemde de naam al)

MikeyL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 24, 2025

Unifi talk draait bij mij op een Ubiquiti UCG MAX

en

Artikel die ik bedoelde was:

• April 24, 2025

Juist, dank.

( later meer )

( NB, waarom het hele voorgaande bericht citeren / kopiëren ?
dat zie ik de laatste tijd steeds vaker, oorzaak ? )

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 26, 2025

Hi ​@MikeyL! Fijn dat je al wat reacties hebt gehad. Ik kan hier helaas verder weinig hulp in bieden, gezien we dit niet ondersteunen en ik er ook weinig kennis over heb. 😬

In het topic dat je noemt was het uiteindelijk de oplossing door het nummer uit te laten porteren naar CheapConnect zelf, misschien is dat nog een oplossing. 

( later meer )

Of ​@KeesYagi heeft nog ideeën en bedoelt hiermee dat er later nog een reactie volgt. 🤞🏻

• April 26, 2025

Ik heb toen wel aardig gezocht op het www maar :

Daar heb ik dus ook last van.
Maar aangezien je het met een andere aanbieder wel werkend hebt, en dat ik wel kan concluderen uit wat ik zoal lees hier op dit forum is kpn-voip nog al kritisch op dit gebied,

Wat je ook kan doen eventueel, de kpn-voip op een fritzbox aanmelden en dan de Unifi Talk daar weer op aanmelden als een IP telefoon.

MikeyL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 27, 2025

Ik heb toen wel aardig gezocht op het www maar :

Daar heb ik dus ook last van.
Maar aangezien je het met een andere aanbieder wel werkend hebt, en dat ik wel kan concluderen uit wat ik zoal lees hier op dit forum is kpn-voip nog al kritisch op dit gebied,

Wat je ook kan doen eventueel, de kpn-voip op een fritzbox aanmelden en dan de Unifi Talk daar weer op aanmelden als een IP telefoon.

Dank voor de reacties… 

Inmiddels migratie naar CheapConnect aangevraagd, nummer wordt alleen gebruikt voor het bereikbaar zijn. Is misschien niet betrouwbaarder, maar op de lange termijn goedkoper dan KPN. 😉

• April 27, 2025

Inmiddels migratie naar CheapConnect aangevraagd, nummer wordt alleen gebruikt voor het bereikbaar zijn. Is misschien niet betrouwbaarder,

Bij mij is het zeer betrouwbaar gebleken over vele jaren.
Wat er gebeurd in tijden van onheil dat weet ik natuurlijk niet . .  :-/

maar op de lange termijn goedkoper dan KPN. 😉

Dat is zeker !

( NB (niets persoonlijks) waarom is het ineens mode om hele berichten te citeren, heeft dat iets te maken met de een (nieuwe) bediening, op bepaalde apparaten ? )