Skip to main content

Ik heb een experia V10 met 2 poorten voor analoge telefoon met 2 nummers (werkt goed)

Nu wilde ik die SIP accounts ook op mijn PC in programma’s gebruiken, kan dat?

Bij XS4ALL bijv. schijn je daarvoor een speciaal username en password te krijgen.

(zodat je vanuit PC programma’s kunt uitbellen en gebeld worden)

Nee, dat kan niet. In ieder geval niet zolang u die Experiabox gebruikt. Want de Experiabox gebruikt het SIP account, het is onmogelijk om dat in de Experiabox uit te zetten. En een SIP account kan bij KPN maar door 1 apparaat gebruikt worden.

Dus eerst een ander modem regelen.


@Imarco Ingeval dat het glasvezel zou betreffen, is er een mogelijkheid om m.b.v. een managed switch het VLAN dat de Experiabox gebruikt voor spraak, te blokkeren. Dan kun je wel SIP met het KPN vastelijnnummer op een ander apparaat gebruiken.

Inderdaad bij XS4ALL in een FritzBox kun je eenvoudig de SIP registratie uitzetten en dan op b.v. je Android smartphone aanmelden. ‘Vroeger’ veel gebruikt, ook in buitenland, hoewel nu het niet meer internationaal werkt naar ik heb begrepen.


Het werkt alleen vanaf een KPN aansluiting volgens mij...


Jammer…

KPN is volgens mij de enige waar je qua modemkeuze vastzit aan hun eigen (experia) bouwsel…

(da’s niet erg meer van deze tijd...)


Jammer…

KPN is volgens mij de enige waar je qua modemkeuze vastzit aan hun eigen (experia) bouwsel…

(da’s niet erg meer van deze tijd...)

Dat is niet zo.

Zie de topics "Vrije modemkeuze" en "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box"


Hoi @Imarco, volgens mij hebben de heren de vraag volledig beantwoord. Mocht er tocht nog iets onduidelijk zijn laat het dan vooral weten.