Skip to main content

Op dit moment ben ik een oud xs4all klant, en gebruik glasvezel i.c.m. een Fritzbox.

Ik heb op dit Fritzbox een aantal DECT toestellen geconfigureerd.

Ik bel echter ook via VoipBuster, en dat kan ik in de Fritz gewoon instellen.

Werkt allemaal perfect.

Ik overweeg over te stappen van xs4all/kpn naar “Full KPN”. En dan niet met de Experia box maar met een huur danwel eigen Fritzbox.

Vraag: Kan ik bij KPN ook bellen met providers als VoipBuster?

Dat is geen enkel probleem maar niet op de Experia/KPN Box zelf.

Maar je bent van plan om een FRITZ!Box te huren en dan kan dat prima. Dat is overigens ook met andere routers mogelijk. Zelf gebruik ik een EdgeRouter 4 en een Gigaset N300A IP.


Een echt kpn internet abonnement heeft dezelfde mogelijkheden. Ook Fritzbox mogelijk. Eigen of huur.

En... voipbuster is bellen via IP. Dus internet. En internet heb je ook gewoon bij KPN hoor. KPN blokkeert VoIP diensten ook niet. Mag niet. 

Ook TV van kpn? Nu xs4all. 


Dank voor de snelle antwoorden. Ik was niet van plan om de Experia box te gaan gebruiken. Het ontbreken van DECT functie is een absolute NoGo voor mij.

Eigenlijk was ik van plan om zelf een modem te kopen: ik vind die huurprijs die KPN rekent niet mis.

TV heb ik op dit moment nog via Ziggo.


Het ontbreken van DECT functie is een absolute NoGo voor mij.

haha. Ik had het gewoon met losse dect basis. Voor mij geen verschil. Echter wegens belkosten vaste eruit gegooid. Bel mobiel voor € 0 per minuut in en naar de hele EER.

TV heb ik op dit moment nog via Ziggo.

Zo. Dure combi. Zonder ziggo-internet. TV ongecodeerd € 28,83. (KabelTV)

TV gecodeerd € 33.00 (TV Start)

TV bij je huidige xs4all abonnement + € 10,00.

Bij kpn met nieuwste Android-TV ontvanger + € 12,50.


Ik betaal toch iets minder voor Ziggo: 23.82 per maand (Ik heb een koop CI Kaart), en heb daarbij gratis Film 1 (Verleng aanbod).

Maar inderdaad, kijken of ik goedkoper ben met volledige overstap naar KPN is een punt van onderzoek.


KPN TV TV+ € 12,50. Basispakket inclusief 1 ontvanger. Film1 € 9,99 per maand. Kom ik voor tv + film1 op € 22,49.

Dat scheelt dus niet zoveel met Ziggo TV zonder ziggo-internet. Aangezien je kennelijk nog de oude propositie hebt waarbij TV Start, met smartcard, ook nog die lagere prijs was.


Ik denk zo maar (...) dat @wjb je nog veel meer kan vertellen over een VoIP provider. Hij heeft zelf cheapconnect voor uitgaand bellen.


Hij heeft zelf cheapconnect voor uitgaand bellen.

Klopt want bellen via KPN is veel te duur.


Reageer