Skip to main content

Goedemiddag,

Na het vervangen van de ExperiaBox v10 voor een NG Firewall (UTM), werkt het internet & iTV.

Echter wil de telefonie niet registreren en lijkt mis te gaan bij het resetten van het wachtwoord in de Service Tool.

Er wordt namelijk géén bevestiging per mail gestuurd (wel bevestiging in de Service Tool zelf dat het wachtwoord is aangepast). Momenteel al 4x het wachtwoord gereset naar hetzelfde wachtwoord van 18 karakters (geen speciale tekens), telkens bevestiging op de pagina, maar géén bevestiging per mail.

Er wordt weliswaar gebruik gemaakt van een verouderde Gigaset C530 IP, maar heeft de laatste firmware erop staan, wat géén problemen zou moeten opleveren.
Dit aangezien ik in 2021 en 2022 wel vaker verouderde Gigaset zonder problemen heb gebruikt bij KPN en overige ISP.

Is het eenvoudig te achterhalen of het wachtwoord van de telefonie daadwerkelijk is aangepast?

Aangezien ik vanaf 2 januari pas weer in de gelegenheid ben om met o.a. Wireshark te gaan troubleshooten, ben ik benieuwd of dit misschien sneller/gemakkelijker te achterhalen valt.

 

Hoi @1025, welkom op ons forum!
Heb je nog een oplossing kunnen vinden in de tussentijd?

We hebben hier een paar handige topics over:
 

 


Controleer met de siptool of de gebruikersnaam niet is veranderd.