Ik maak gebruik van een eigen router (ER-X) icm een Gigaset N300A voor telefonie. Config gebaseerd op het werk van
Oude adres: glasvezel → glasvezelmodem → ERX
Nieuwe adres: bonded VDSL → Zyxel VMG4005-B50A → ERX. Werkt super.
De eerste 2 dagen werkte alles naar behoren. Daarna is vermoedelijk de oude verbinding stopgezet en konden we niet meer bellen. Beide telefoonnummers geven ‘Registration Failed’ aan in de N300A.
Daarop sloot ik de geleverde Experiabox V10 aan om mijn SIP-gegevens op te vragen met de welbekende tool (kpn.com/sip). Daar loop ik vast. Na inloggen op de tool krijg ik de volgende melding:
Experiabox terug naar fabrieksinstellingen haalt niets uit. Geen VPN, cookies gewist, geen andere apparaten op netwerk. Verschillende browsers geprobeerd. Zeker het juiste KPN account.
Op de Experiabox registreren de telefoonnummers wel en werken ze naar behoren. Na anderhalf uur bellen met 4 verschillende KPN-afdelingen ben ik nog geen steek verder. ‘Dat ondersteunen we niet / U moet dan Service Plus afsluiten / de service tool werkt niet meer na Experia v9’, etc.
Hoe kom ik aan mijn SIP-gegevens? Of moet ik op zoek naar een andere VoIP-provider?