Skip to main content

Goedeavond,

 

Na de migratie vanaf xs4all naar KPN anderhalve week geleden werkt de mijn telefooncentrale in mijn bedrijf niet meer. 

 

Naast 3 verschillende helpdesksessies met KPN heb ik inmiddels vergeefs de hulp ingeroepen van 2 IT/telecombedrijven. Het werkt nog steeds niet..

en dat terwijl een programmaatje als MicroSIP de trunk in dezelfde omgeving (achter hetzelfde modem) wel registreert met de accountgegevens

 

Het grootste euvel lijkt wellicht te zijn dat er in de invoervelden van de Panasonic centrale geen toegewijd veld is voor zowel een SIP server als een SIP proxy. Panasonic noemt het veld Sip server/Sip proxy. Maar 1 van beide invullen lijkt niet voldoende om de registratie rond te krijgen.

 

Zijn er andere eigenaars van een Panasonic PBX die een KPN sip trunk wel hebben kunnen registreren op hun centrale?

 

Mvg

Bart Alders 

Kan je eens een screenshot plaatsen van het configuratiescherm op die Panasonic?


 


 


 


 


Kan je eens een screenshot plaatsen van het configuratiescherm op die Panasonic?

Hoi WJB,

Ik ben ook aan het testen met een kpneen account en krijg het ook niet werkend.

Misschien heb  je nog een idee.

Bedankt alvast.

Gr. Peter


@wjb   (ik tag je even, mocht dit aan je aandacht ontsnappen)


Volgens mij volgt een KPN EEN account een hele andere route dan de "gewone" SIP accounts voor particulieren.

Ik leg het balletje dus graag weer even bij @Erwin_ masr waarschijnlijk gaat die jou doorverwijzen naar het zakelijke forum van KPN.


Die aanname is volledig gerechtvaardigd, @wjb .  Ik heb namelijk geen enkel idee hoe dit werkt. 

@Peter Rosenkamp : Heb jij een zakelijk abonnement bij KPN ? Volg dan de link die @wjb hierboven plaatste. 

Ben je wel particulier dan wil ik nog wel eens voor je navragen bij onze techdesk.  Maar of ik daar ook antwoorden lospeuter is niet te garanderen. 


Hoi Erwin,WJB,
Het is een account via een KPN reseller. Een klant van ons heeft een test account gekregen ter voorbereiding van portering: xxxxxx.mkbofficeeep.kpneen.nl (x is klantnaam)Het punt is dat we niet precies weten wat/waar in te vullen. We hebben al diverse mogelijkheden geprobeerd. Het gaat om een trunk.

 

gr. Peter


Ik zou het toch even op het zakelijk forum van KPN proberen, @Peter Rosenkamp .

Hier bij particulier hebben we die info simpelweg niet.