Skip to main content

SIP/VOIP instellingen voor Unifi Talk

• January 10, 2026
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik zie meerdere topics van mensen die hebben geprobeerd om KPN VoiP werkend te krijgen in Unifi Talk.
Het is mij nu gelukt, Unifi Talk versie 4.2.4. Zowel inkomende als uitgaande gesprekken werken.

In de Unifi Network app:

Maak de port forwarding rule en firewall rule aan conform de documentatie van Ubiquiti: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/18020323453847-Adding-a-Third-Party-SIP-Provider-to-UniFi-Talk

In de Unifi Talk app:

Zet eerst onder Settings > System de Audio Codec op PCMA. Met PCMU werken uitgaande gesprekken niet.

Zet onder Settings > System de Static Signalling Port aan op 6767. 

Maak onder Settings > Phone line een 2rd party SIP Provider aan.

De provider name maakt niet uit. 

Voeg de volgende custom fields toe:

proxy ims.imscore.net
realm ims.imscore.net
password ******** (zie servicetool)
register true
username +31*********
extension +31*********
from-domain ims.imscore.net
auth-username *********@ims.imscore.net (zie servicetool)
retry_seconds 30
expire-seconds 300
outbound-proxy voip1-ext.kpn.net
register-proxy voip1-ext.kpn.net

Ik heb zelf ‘Handle All Outoging Calls By Default’ aangezet.

Onder phone numbers heb ik het volledige nummer toegevoegd in dit formaat: +31*********

Onder advanced bij ‘IP Address Range’ deze range toevoegen: 145.7.97.53/32.

Hierna werkte het bij mij. Gezien ik in de andere topics niemand heb gezien die het volledig werkend heef gekregen hoop ik dat iemand er iets aan heeft. 

Ik heb ook een Cheapconnect nummer toegevoegd in dezelfde Unifi talk instantie en dit werkt prima naast elkaar. 

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@WobbaDobbaDobDob dank je wel dat je de tijd hebt genomen om dit te schrijven en hier te posten. Dat is zeker waardevol voor toekomstige bezoekers van de KPN Community! Nogmaals dank hiervoor en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen! 

• Topper
  • January 31, 2026

Gaaf!

Maar welke hardware gebruik je dan? Kan je dit gewoon gebruiken i.c.m. een Gigaset DECT basis en handsets bijvoorbeeld?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi Bram, alleen toestellen die beschikken over specifieke software kunnen geprogrammeerd worden met bovenstaande gegevens. Ik weet niet exact welk type toestel je in huis hebt maar ik vermoed niet dat je dat met een simpele Gigaset Dect kan doen. Ik zou je willen adviseren om dan even de handleiding van jouw specifieke toestel er bij te pakken.