Skip to main content
Antwoord

Slecht bereikbaar voor mijn klanten op mijn KPN EEN MKB nummer

• August 18, 2025
  • 14 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik heb een KPN EEN MKB abonnement. Helaas ervaar ik bij ongeveer 80% van de inkomende telefoontjes dat mijn klanten mij niet horen. Ik hoor hen wel, maar zij mij niet. Als men dan nog een keer belt dan soms wel en soms niet en bij de derde poging wel contact. Indien ik zelf terugbel dan komt de verbinding wel juist tot stand.

Inmiddels heb ik mijn Yealink telefoon vernieuwd om te kijken of het probleem in de hardware zit. Helaas.

Hier zit ik al mee vanaf november 2024. Verschillende pogingen gedaan met KPN EEN contact op te nemen maar het probleem wordt niet verholpen. Eén medewerker heeft mij verteld dat het probleem bij Odido zou liggen.  Dat er een probleem zit bij Odido wat fout gaat richting KPN EEN. 

Odido geeft aan dat dit niet het geval is en dat het probleem bij KPN zit. Kastje-muur verhaal.

Ondertussen zit is dus al vanaf november 2024 met bereikbaarheidsproblemen. Dat is geen werkbare situatie zo maar de woorden van KPN zijn eigenlijk ;  “u moet het er maarmee doen”, maar betaal ik wel €140,- per maand voor een slchte verbinding..

Beste antwoord door Ik_Combineer

Het zou heel fjn zijn als er een monteur zou kunnen komen testen. Helaas heeft bellen naar 0800-0403 geen zin. Meerdere malen gedaan. Gisteren nog. Mevrouw aan de lijn was niet heel behulpzaam. Ik moet het er voorlopig maar mee doen, want ze zegt geen oplossing te hebben. Vandaar het bericht hier, in de hoop dat er hier wél iemand zit die mij kan helpen.

De moderatoren (medewerkers) van het forum behandelen KPN EEN klanten niet. Dit is een forum voor consumenten en kleinzakelijk. Er zijn ook monteurs aanwezig maar wij zijn hier in onze vrije tijd en niet in dienst van het forum → Wij als monteur zien dus niet jouw gegevens en mogen hier ook niks mee doen mocht je deze wel delen. Wij mogen enkel in opdracht van een werkbon werken en die wordt aangemaakt door de klantenservice 0800-0403

Voor jouw probleem zal er iemand mee moeten kijken in je telefooncentrale en waarschijnlijk op locatie moeten kijken waar het nou mis gaat. Dus bellen is helaas je enige optie. 

14 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • August 18, 2025

Vervelende storing dit, uit ervaring kan ik je helaas vertellen dat dit inderdaad vaak bij een andere provider zit en niet bij ons. Dat gezegd hebbende moeten we dat natuurlijk eerst aantonen (andere oorzaken uitsluiten). 

Komen oproepen rechtstreeks op je toestel binnen of zit er een keuzemenu of een wachtrij voor?. 

Is je toestel rechtstreeks aangesloten op de KPN router of zit er een switch of een eigen router tussen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Dank voor je reactie. De oproepen komen rechtstreeks binnen zonder keuzemenu of wachtrij. Direct op de KPN router.

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • August 19, 2025

Het lijkt er op dat er ergens in de verbinding bij ons of een andere provider iets niet goed gaat. Ik wil je toch adviseren om hier voor nogmaals te bellen met 0800-0403.

Het zal vanuit onze kant onderzocht moeten worden en ik denk dat het verstandig is dat een monteur op locatie dit komt testen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Het zou heel fjn zijn als er een monteur zou kunnen komen testen. Helaas heeft bellen naar 0800-0403 geen zin. Meerdere malen gedaan. Gisteren nog. Mevrouw aan de lijn was niet heel behulpzaam. Ik moet het er voorlopig maar mee doen, want ze zegt geen oplossing te hebben. Vandaar het bericht hier, in de hoop dat er hier wél iemand zit die mij kan helpen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • August 19, 2025

De moderatoren (medewerkers) van het forum behandelen KPN EEN klanten niet. Dit is een forum voor consumenten en kleinzakelijk. Er zijn ook monteurs aanwezig maar wij zijn hier in onze vrije tijd en niet in dienst van het forum → Wij als monteur zien dus niet jouw gegevens en mogen hier ook niks mee doen mocht je deze wel delen. Wij mogen enkel in opdracht van een werkbon werken en die wordt aangemaakt door de klantenservice 0800-0403

Voor jouw probleem zal er iemand mee moeten kijken in je telefooncentrale en waarschijnlijk op locatie moeten kijken waar het nou mis gaat. Dus bellen is helaas je enige optie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Okay, dan houdt het helaas op. Medewerkers aan de telefoon zeggen niets te kunnen doen.

Dan ga ik op zoek naar een andere provider.

• August 20, 2025

Heel vervelend en onhandig dit soort problemen.
Ik probeer er achter te komen wat de dienst inhoud, je ontvangt de oproepen op een (vast) voip toestel ? De yealink ?

Eén medewerker heeft mij verteld dat het probleem bij Odido zou liggen.  Dat er een probleem zit bij Odido wat fout gaat richting KPN EEN. 

Hier kun je zien bij welke aanbieder een nummer zit :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Heel vervelend en onhandig dit soort problemen.
Ik probeer er achter te komen wat de dienst inhoud, je ontvangt de oproepen op een (vast) voip toestel ? De yealink ?

Eén medewerker heeft mij verteld dat het probleem bij Odido zou liggen.  Dat er een probleem zit bij Odido wat fout gaat richting KPN EEN. 

Klopt. Via vast toestel de Yealink. Heb inmiddels al een nieuw toestel geprobeert. Dat biedt helaas geen soelaas.

• August 20, 2025

Duidelijk.

En dit :

Om te zien of de probleemnummers inderdaad van odidodi komen

( NB, je kunt in het het vakje hier onder typen ( zonder het hele voorgaande bericht te kopieren ) )

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2025

Daar ben ik nu mee bezig. Om op te schrijven welke bellers bij weke privider zitten. Hopn dat ik daar wat meer informatie uit kan halen.

• August 20, 2025

Wie klikte er nu weer (per ongelijk ?) op “het beste antwoord” ?
Het lijkt me toch overduidelijk dat dit nog niet is opgelost !

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 20, 2025

Wie klikte er nu weer (per ongelijk ?) op “het beste antwoord” ?
Het lijkt me toch overduidelijk dat dit nog niet is opgelost !

Ik vind het een prima beste antwoord voor een zakelijke klant ​@KeesYagi en alleen een moderator of de klant zelf kan het beste antwoord aanklikken.

• August 23, 2025

Dit viel mij op :

Zo te zien zou dit hetzelfde onderliggende probleem kunnen zijn.

Ben je er nog verder mee gekomen ondertussen ?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 23, 2025

Dit viel mij op :

Zo te zien zou dit hetzelfde onderliggende probleem kunnen zijn.

Ben je er nog verder mee gekomen ondertussen ?

Volgens mij zijn verschillende problemen, hier gaat het om vaste telefonie, daar om mobiel bellen.