Skip to main content

Ik ban afgelopen week ook een aantal keren gebeld. Engelstalig en van windows support. Tuurlijk geef ik ze aan dat ze oplichters zijn en verzoek ze nooit meer naar mijn nummer te bellen, maar goed, we weten dat dit niet helpt. Maar ik kan in mijn modem geen telefoon nummers blokkeren…. of kan iemand mij uitleggen hoe ik in het modem een whitelist / blacklist kan aanmaken om nummers te blokkeren?

11.06.2021/07:15:01 from _ 00441132378316
10.06.2021/11:39:48 from _ 00441139495147
10.06.2021/10:47:50 from _ 00441130397374
10.06.2021/10:24:19 from _ 00441130926046
06.06.2021/12:22:23 from _ 00441139656198

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

 


Hallo @Fellow11 

De Experia Box heeft geen mogelijkheid om via whitelist / blacklist binnenkomende telefoonnummers te blokkeren.

edit: Babylonia gaf een goed alternatief met “analoge” telefoonnummer blockers  :thumbsup:


Vandaar de eerdere verwijzing naar een reactie met hulpmiddelen waarbij dat wel kan.
(Gebruik van “analoge” telefoon-nummer blockers).


 

Hallo @Fellow11 

De Experia Box heeft geen mogelijkheid om via whitelist / blacklist binnenkomende telefoonnummers te blokkeren.

edit: Babylonia gaf een goed alternatief met “analoge” telefoonnummer blockers  :thumbsup:

 


Ik heb zelf de Experia box V8 en vond onderstaand artikel wat wel interessant is.

https://www.appletips.nl/zelf-je-kpn-experia-box-vervangen-door-een-fritzbox-7590/

 

Heeft iemand ervaring met deze Fritzbox en het blokkeren van inkomende telefoontjes?

Ik begreep dat deze via KPN te huur is, maar je kunt het ook zelf kopen (rond de € 189,-).


Lijkt me een telefoonblokker voor 1/10 van de prijs toch aantrekkelijker.  :sunglasses:

Opties via   AliExpress  → zo'n beetje de goedkoopste optie < DEZE > (~ € 17,50 incl. verzending)

Tenzij je sowieso eigenlijk een andere eigen modem/router zou willen inzetten.


Daar heb je gelijk in. Die had ik naar je advies inderdaad ook al gezien en ik bekijk nog even of ik die inderdaad koop.

Verder als ik het artikel lees is een andere router/modem wellicht interessanter i.v.m. de discussies over de veiligheid van de routers gemaakt door Chinese bedrijven. Blijkt dat de Experia Box 12 door het franse Sagem wordt geleverd en de oudere Experia boxen uit China komen. 

Dit kan namelijk ook wel verklaren waarom wij gebeld worden, aangezien wij ons huisnummer voornamelijk binnen familie/vriendenkring gebruiken en bedrijven alleen via onze mobiele nummers. Als er spionage zit in deze Experia boxen, dan hebben ze natuurlijk het telefoonnummer voor handen.

Maar zeker bedankt voor de adviezen.


Verder als ik het artikel lees is een andere router/modem wellicht interessanter i.v.m. de discussies over de veiligheid van de routers gemaakt door Chinese bedrijven. Blijkt dat de Experia Box 12 door het franse Sagem wordt geleverd en de oudere Experia boxen uit China komen.

Nou verkijk je er allemaal maar niet op hoor.

Er zijn slechts enkele chipleveranciers die in alle modem/routers terugkomen.
Ook in een “Franse Sagem” routers zitten chips die beslist NIET van Franse makelij zijn, maar eveneens geleverd door standaard chip leveranciers (uit waarschijnlijk Azië).

Bellen vanuit het buitenland heeft daar verder helemaal niets mee te maken.
Dat gebeurt door geautomatiseerde “bel-robots” die deze lieden gebruiken.


Ik heb zelf de Experia box V8 en vond onderstaand artikel wat wel interessant is.

https://www.appletips.nl/zelf-je-kpn-experia-box-vervangen-door-een-fritzbox-7590/

 

Heeft iemand ervaring met deze Fritzbox en het blokkeren van inkomende telefoontjes?

Ik begreep dat deze via KPN te huur is, maar je kunt het ook zelf kopen (rond de € 189,-).

Ik heb de Fritz!Box 7490, en elke keer als er een ongewenst telefoontje binnenkomt plaats ik dat nummer in de lijst van te blokkeren telefoonnummers. Werkt prima. Dat geldt volgens mij ook voor de 7590.

Piet.