Skip to main content

Ik word regelmatig gebeld door volledig onbekende mensen, die zeggen dat ik HEN zojuist heb gebeld. 

Ik heb niets veranderd aan de telefoonaansluiting. Lijkt dat in de KPN-centrale iets mis gaat.

Ik zou storingsdienst willen bellen, maar kan geen nummer vinden.

Dat ligt niet bij kpn , er zijn onverlaten die zo maar een nummer mee sturen met hun oproep.

Er wordt regelmatig melding van gemaakt hier.

Hier meer info, en een tv uitzending er over.

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/bait-de-wereld-van-internetoplichting-529150

 


Hallo @gladiool!
Nog even een toevoeging op het bericht van @KeesYagi: je kunt snel en direct contact opnemen op één van de volgende manieren:

  • Telefonisch via 0800 0402: 7 dagen per week bereikbaar, tussen 8 en 22 uur
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Ik vermoed dat je het slachtoffer bent van een buitenlands fraudetelefoonnummer, die bijvoorbeeld zich voordoet als Microsoft. Helaas is het nummerweergave-systeem zo lek als een zeef (ligt niet aan KPN) en kan iedereen met elk nummer bellen. In de meeste gevallen is dit niet eenvoudig te doen, maar in het buitenland kan het gewoon simpel. Zo kiezen de fraudeurs een Nederlands telefoonnummer uit, zodat ze betrouwbaar overkomen, maar helaas is dat jouw nummer.

Daar doe je niks tegen, helaas.
Maar een troost is wel dat ze snel weer een ander nummer pakken.