Skip to main content

In Mijn KPN van een tante van 95 jaar oud staat sinds kort de optie Voicemail vermeld voor vast bellen. Mijn vraag is of deze optie ook automatisch aanstaat, of dat deze nog apart geactiveerd moet worden (bijvoorbeeld door middel van *61 etc.).

Ik vraag dit omdat mijn tante geen gebruik wil en kan maken van Voicemail. De reden daarvoor is dat ze slecht ter been is en het altijd even duurt voordat ze bij de telefoon is om een oproep te beantwoorden. Als een binnenkomend gesprek dan al na vier of vijf keer overgaan van de telefoon naar de voicemail gaat, is ze nooit op tijd om een gesprek te beantwoorden.

Piet.

In MijnKPN kun je dat volgens mij instellen.

In de webversie:

  1. Kies in Producten je abonnement
  2. Kies Informatie & Instellingen
  3. Kies vaste telefoon
  4. Daar kun je Niet doorschakelen kiezen:

    In de App:

  5. Kies Vast bellen
  6. Kies Telefooninstellingen
  7. Kies Doorschakelen
  8. Kies Niet

 


Standaard staat het bij vaste nummers uit tenzij het ooit gebruikt is.

Ik begrijp wel dat iemand van 95 niet naar de telefoon holt. Maar kan de telefoon niet naar haar toe? Een dect dus.

Hier staat wel e.e.a. maar ook niet alles:

https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm .


@MinneH Daar had ik nog niet gekeken. Hij staat nu inderdaad op Niet Doorschakelen.

@PeterG Mijn tante heeft twee telefoontoestellen: een vaste en een dect. De vaste heeft grote toetsen, wat voor een hoogbejaard iemand natuurlijk prettig is om te bellen. De dect gebruikt ze alleen als ze een telefoontje van iemand verwacht. Dan legt ze dat toestel bij haar stoel.

Piet.


Fijn dat je tante ook een draadloze heeft. 

Maar eh telefoontjes kunnen natuurlijk altijd en onverwacht komen.

Met Niet doorschakelen zal ze geen last van de voicemail hebben en zal de telefoon tot 80 seconden over gaan. Als de beller dat geduld heeft. Heel vaak wordt toch na 4 x de verbinding verbroken omdat men geen voicemail aan de lijn wil. 

Lang leve de bellijst 🙂