Skip to main content
Vraag

Storing analoge lijn Meerkerk

• May 8, 2025
  • 26 reacties
  • 173 keer bekeken

Sinds 25/26 april storing aan de vaste lijn. Op 28 april storingsmonteur geweest. Doorgemeten: Oorzaak extern, dus heeft hij een ticket aan laten maken voor herstel door Volker Wessels Telecom. 1 mei opnieuw een monteur van KPN aan de deur, opnieuw doorgemeten. Tot op heden niet bereikbaar op vaste telefoon.

Hoe lang mag het duren? De bewoonster is zorgbehoevend en afhankelijk van de noodknop om haar hals.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Walker74, welkom bij onze community. 

Ik denk ook graag mee. Is er inmiddels wél een afspraak gemaakt met Volker Wessels? Ik vermoed dat dit om een kabelbreuk gaat dat hersteld moet worden, klopt dit? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Oei. Is dit nog een POTS lijn, dus zonder modem?

Een moderator kan nagaan hoe het met het ticket staat. Vul je daartoe de gegevens van de bewoonster in in je PROFIEL hier? NAW + telefoonnummer (op Persoonlijke opmerkingen).

https://community.kpn.com/settings/profile

Geef hier even een seintje zodra dit gebeurt is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Wist de 1e monteur dat mevrouw een noodknop heeft? In dit geval horen wij namelijk een "premium" ticket aangemaakt te maken voor VTW (Hanab tegenwoordig) en is het geen kwestie van een nieuwe afspraak wanneer er plek is maar binnen een X aantal uren... 

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Oei. Is dit nog een POTS lijn, dus zonder modem?

Een moderator kan nagaan hoe het met het ticket staat. Vul je daartoe de gegevens van de bewoonster in in je PROFIEL hier? NAW + telefoonnummer (op Persoonlijke opmerkingen).

https://community.kpn.com/settings/profile

Geef hier even een seintje zodra dit gebeurt is.

Bij deze gedaan. Gegevens ingevuld (abbo staat nog op naam van overleden schoonvader).

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Wist de 1e monteur dat mevrouw een noodknop heeft? In dit geval horen wij namelijk een "premium" ticket aangemaakt te maken voor VTW (Hanab tegenwoordig) en is het geen kwestie van een nieuwe afspraak wanneer er plek is maar binnen een X aantal uren... 

Ja. Dat was op 28-4. Vanuit KPN niets meer gehoord. 

Vandaag opnieuw gebeld, en nu doorverwezen naar Hanab. Moet je je voorstellen dat je datzelfde antwoord geeft aan iemand van 80+ …  Die weet toch niet wie of wat dat is? 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Anderd vooral KPN opnieuw bellen en opnieuw om een monteur vragen. Gaan we een premium bon maken voor het zorgalarm.

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2025

Inmiddels ook Hanab 2x moeten bellen voordat ik antwoord heb: Blijkt een kabelbreuk te zitten onder het asfalt van de enige doorgaande weg in het dorp. Weg moet opengebroken worden en dat schijnt niet te mogen zonder vergunning van de gemeente.

Wat mij vooral tegenvalt is dat men bij KPN in 1e instantie aangeeft dat men een noodpakket kan verstrekken. Totdat je meerdere keren vertelt dat er geen glasvezel aansluiting is en geen internet. Dan moet je zelf maar een mobiele telefoon kopen. Maar men wilde ook wel een mobiel abonnement afsluiten… Geen enkele tegemoetkoming in de kosten hiervoor.

Ik ben best wel teleurgesteld in KPN…

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dankjewel voor de gegevens. Wat ​@Ik_Combineer zegt klopt. Ik zie dat dit ook goed is doorgezet nu en dat het snel wordt opgepakt. Wat de vergunning betreft kan ik dit weer niet zien, maar je wordt hier in ieder geval van op de hoogte gehouden. 

Jammer genoeg kan ik vanaf hier niets meer doen, anders had ik dit graag voor jullie gedaan.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 8, 2025

Ik kan me voorstellen dat Hanab niet even de boor zet in de enige toegangsweg van het dorp. Maar wat zonde dat de communicatie dan zo onduidelijk was.

@Walker74 als er internet of tv in het pakket zit zou er gewoon een fysiek noodpakket kunnen worden opgestuurd. Tijdens het regelen hoor je hier per mail een bevestiging van te krijgen. Bel desnoods morgen opnieuw en vraag om een noodpakket met een mifi dongel en digitenne. Helaas helpt beide niet om het zorg alarm weer te laten werken, die heeft vaste telefonie nodig.

Mogelijk als (tussen)oplossing kan je de provider van het zorgsysteem benaderen. De meeste diensten hebben ook varianten met een simkaart er in zodat hij niet afhankelijk is van je internet thuis. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2025

Noodpakket omvat internet (heeft mevrouw niet … nodig) en televisie via Digitenne. Maar ik neem aan dat dat nu Ziggo is. Noodpakket omvat niet telefoon. En zeker niet eentje waar dat alarm op kan werken (want dan mobiel).

Ik zie de lijn niet snel gerepareerd gezien de plek van de breuk.

Ik zie wel 3 opties. Beide niet vergoed door kpn natuurlijk.

Eerste optie. De personen-alarmcentrale kan mogelijk een 4G alarm leveren. Die bestaan vast wel.

Een 2G omvormer voor een vast toestel via 2G. Er zit een PSTN aansluiting aan zo'n ding en de verbinding gaat via 2G. Helaas is zo’n losse omvormer zéér prijzig. Zo'n € 270,--. Mevrouw krijgt dan wel een 06 nummer. Bij opzeggen vaste raakt ze dát nummer kwijt (en wordt de lijn al helemaal niet gerepareerd lijkt mij. Dat weet ​@Ik_Combineer misschien met een koperlijn waar geen abonnement meer op is. )

“Vast” bellen via 42G kan ook met een bureautelefoon (met simkaart).  Een bureau model waar direct een simkaart in kan zit tussen € 50 en€ 150 euro. Maar dan zit je nog met dat alarm. Want of daar zo'n alarm aan gekoppeld kan worden…. ik weet het niet.

Of… vaste telefoon bij Ziggo gaan afnemen. Dit is mogelijk. Een kennis van me heeft ook alleen TV én vaste telefoon bij Ziggo. Zonder internet. Prijs vast bellen zonder internet bij Ziggo is niet goedkoop (bij kpn ook niet trouwens). Bij Ziggo € 39,85 per maand. Exclusief gesprekskosten à € 0,16 per minuut. Die kun je afkopen met Volop bellen à nog eens € 15,50 per maand.
Dat is wel inclusief het zogenaamde KabelTV pakket. Ziggo kan geen internet en/of vast bellen leveren zonder basis televisie.

De 2G oplossing lijkt me het minst duur. Zeker in combinatie met een goedkoop abonnementje bij bijvoorbeeld Simyo. € 6 inclusief 400 belminuten per maand.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Help!!!! Ik wordt gek van KPN. Wie o wie hier weet wat ik nog kan doen?

De 1e storing is verholpen, de lijn heeft het 1 week gedaan. Daarna opnieuw uitval. Opnieuw kabelbreuk op ca 750 meter van de woning.

Opnieuw gemeld. Protocol: Eerst storingmonteur aan de deur op 30-5. Deze heeft de draden op het AOP losgekoppeld om door te meten. Was niet bereid om deze weer aan te sluiten want “mijn collega die de storing op gaat lossen moet hier toch ook zijn".

Heeft storing opnieuw doorgezet naar OG. Dinsdag 3 juni: Bericht op voicemail (van anoniem nummer) van de monteur OG. Wij lossen het in de straat op, en komen niet aan huis. Leuk, maar AOP is losgekoppeld. Dus opnieuw 45 minuten met 0800-0402 aan de lijn. 

Storingsmonteur ingepland voor vanavond tussen 17 en 21 uur. Ik ben mantelzorger op dit adres, en moet 60 km enkele reis rijden om hier te komen. 

4 uur voor niets zitten wachten. 60 km terug gereden. 

En ondertussen ruim 6 weken zonder vaste telefoon, noodpakket niet mogelijk.

Ik wil mijn gemaakte kosten én uren nu ook betaald hebben. Dit is kafkaiaans aan het worden. 

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Wat mij het meest stoort is dat KPN wel bij ieder bericht schermt met “er kunnen kosten in rekening worden gebracht”. Vanochtend nog een SMS met “wij komen tussen 17 en 21 uur”. En er vervolgens helemaal niemand op komt dagen. Geen busje, geen bericht, helemaal niets…. 

Bedenk dat die mensen op dat adres al > 50 jaar klant zijn van PTT/KPN. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 6, 2025

Een AOP is ziggo, dus ik gok dat je het ISRA bedoeld. 
Als je een foto upload kunnen wij misschien helpen hoe het in elkaar moet zodat u het zelf kan doen. Verder is de werkinstructie van de monteur om het ISRA altijd te herstellen, ook als OG onderweg is. Precies om dit te voorkomen. Dus daar is iets helaas mis gegaan. 😪

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Idd ISRA. Ik ben momenteel niet meer ter plaatse. Mag weer 2x 60 km rijden om er te komen.

Als ik het ISRA verkeerd aansluit wordt het probleem van KPN ineens mijn probleem. Daar pas ik voor.

Maar ik wil bij deze een adres waar ik dan een officiële klacht in kan dienen over de monteur die op 30-5 de werkinstructie niet heeft opgevolgd. Ik hoop dat jullie begrijpen dat mijn geduld echt helemaal op is. 

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

“Daar is helaas iets misgegaan” is trouwens wel een understatement van jewelste… Mijn vermoeden is daarmee wel bevestigd.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 6, 2025

Voor een klacht kunt u een klachtenformulier invullen, een belafspraak maken of zelf bellen met 0800-0402.

De statement is overigens van mij privé en niet van KPN. Ik ben hier gewoon in me vrije tijd en lig al lekker languit op de bank.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Dat het je priv;e-opmerking is snap ik ook. Ik hoop alleen niet dat jij degene was die vanavond langs had moeten komen, want dan had je best wat later op de bank mogen liggen ;-)  Maar dat zal niet als je regio Europoort is. 

Maar ik begrijp gewoon niet dat een monteur de vrijheid heeft om zonder kennisgeving en zonder consequenties niet op te komen dagen, terwijl op het moment dat ik hem voor een dichte deur laat wachten een factuur krijg. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 6, 2025
  1. die vrijheid hebben we absoluut ook niet. Wij krijgen bon voor bon en rijden die uit tot einde werktijd. Het is niet zo dat ik om 8 uur s’ochtens 6 klanten zie die ik moet afrijden en dan klaar ben. Ik zie er 1 en als ik daarmee klaar ben krijg ik de volgende te zien. De monteur die niet is komen opdagen weet dat zelf ook niet. Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij de planning.
  2. Ik ben vandaag naar Sint-Jansteen gereden a 2 uur heen 2 uur terug voor iemand die niet thuis was. Daar krijgt hij of zij geen factuur van. Er kan altijd onverwacht wat gebeuren waardoor je niet thuis bent. We zijn geen tandarts die een factuur opsturen als we je niet zien. Het is een ander verhaal als we 3 of 4 keer een afspraak met je hebben en we voor een dichte deur staan. Maar dat is hier niet aan de hand.

edit; was wel heel gaaf, bijzonder rustig in Europoort met storingen. Ben in al die jaren eigenlijk nooit zo ver gestuurd en heb zelfs op de ring rond Antwerpen gereden om er te komen. Ook een eerste keer voor mij om door België te rijden in me kpn busje. 

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2025

Nou, de soap gaat weer verder. Afspraak stond nu voor vanochtend tussen 08:00 en 12:00 uur. Dus ik om 7:15 in de auto, zodat ik er voor 8 uur kon zijn. Bewoonster is afhankelijk van thuiszorg, en niet zelfredzaam. En thuiszorg komt pas in de loop van de ochtend.

Maar wie er vandaag ook kwam, geen KPN. Om 11:45h gebeld met klantenservice. Moest nagekeken worden, maar na 10 minuten het bericht: ‘Ik zal maar direct zijn: Er gaat vandaag niemand komen. De afspraak is doorgepland naar de eerstvolgende werkdag. Ja daag… dan ben ik ook aan het werk. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 17, 2025

Hi ​@Walker74, dit blijft zo maar doorgaan wat zeker niet hoort. Hier baal ik van!

Is het inmiddels opgelost? En zo niet, zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik hier ook meekijken wat er aan de hand is. 

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

@Alex van KPN : Als jij al baalt, kun je je vast ook wel voorstellen hoe ik me voel… En hoeveel wachturen, reisuren en kosten ik inmiddels heb moeten maken zonder enig resultaat.

Het invullen van mijn profiel gaat niet veel helpen, omdat het niet op mijn eigen woonadres is. 

Maar goed: Nadat de 1e monteur er een zooitje van had gemaakt heb ik een offiële klacht ingediend. Want uiteindelijk is dat het begin van de grootste ellende waar we nu mee zitten. Ik zou daarover binnen 5 werkdagen teruggebeld worden door de afdeling die de klachten afhandeld.

En 3x raden: Die 5 werkdagen zijn inmiddels verstreken. Maar ik heb geen reactie mogen ontvangen...

En niets ten nadele van de mensen achter de klantenservice (al is de een beter geschikt voor dit werk dan de ander..), hun mogelijkheden om zaken in werking te zetten zijn blijkbaar bewust strak afgekaderd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 17, 2025

Zet in je profiel de gegevens van je moeder in het vak persoonlijke opmerkingen. Gescheiden door punt komma's. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • June 18, 2025

Zet in je profiel de gegevens van je moeder in het vak persoonlijke opmerkingen. Gescheiden door punt komma's. 

@Walker74, dit inderdaad. Dan kan ik ook kijken wat er aan de hand is en waarom het zo stroef verloopt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Die gegevens staan al een maand in het vak persoonlijke opmerkingen. Zoals jullie destijds ook gevraagd hebben:

Dankjewel voor de gegevens. Wat ​@Ik_Combineer zegt klopt. Ik zie dat dit ook goed is doorgezet nu en dat het snel wordt opgepakt. Wat de vergunning betreft kan ik dit weer niet zien, maar je wordt hier in ieder geval van op de hoogte gehouden. 

Jammer genoeg kan ik vanaf hier niets meer doen, anders had ik dit graag voor jullie gedaan.  

Vandaag gemiste oproep, blijkt van de monteursplanning te zijn geweest. Helaas kun je dit nummer niet terugbellen. Dus opnieuw de klantenservice gebeld: Daar stond nu wel de opmerking dat de afspraak OPNIEUW is verschoven. Weer naar eerstvolgende werkdag, opnieuw overdag wat voor mij niet mogelijk is. Het was op dat moment 15:50h. Via de chat liet de medewerker van de planning weten aan de medewerker van de helpdesk dat er geen tijd was om mij opnieuw te bellen en te woord te staan.

Dus opnieuw geen reparatie van iets wat door KPN stuk is gemaakt. Ik ga echt cynisch worden… 

• Auteur
  • Topper
  • June 18, 2025

Deze avond heb ik maar weer eens vrijgemaakt. Want ja, tussne 17 uur en 21 uur kun je niet anders. En omdat het 3 kwartier rijden is, kan ik niet pas komen als de monteur van te voren belt. 

Nu maar weer in laten plannen op maandagavond. Ik heb ook andere afspraken, en kan gewoon niet iedere keer een avond vrijmaken als Hare Koninklijke KNP het behaagt om wel of niet te komen.