Skip to main content

Sinds kort valt mijn telefoon uit terwijl ik in gesprek ben. Er verschijnt dan een berichtje in mijn telefoon: “zoekt basis” , en dan moet ik weer opnieuw bellen waarna hij na een poosje weer uitvalt. En hij kraakt de laatste tijd ook vreselijk. Ik heb mijn modem opnieuw opgestart en ook al een keer gereset. Maar dat helpt allemaal niet. Het lampje voice brand gewoon. Ik heb een V8 modem en sinds kort een 4K hussel abonnement.

Hoi Jamina. 

Ik heb al antwoord gegeven in je andere topic, maar plaats het hier ook voor het gemak. 

Ik schat in dat dit niet aan je modem ligt. De melding 'Zoekt basis’ betekent dat de handset geen verbinding heeft met het hoofdstation, daar is het naar op zoek. Begin eerst met het resetten van je hoofdstation en eventueel ook de handset. 


Hoe doe ik dat? Ik heb geen idee hoe dat moet, want dat heb ik nog nooit hoeven doen.


Ik denk graag mee. Welk toestel heb je? Graag een merk en modelnummer, dan zoek ik even een handleiding op. :) 


Een KPN Boston 630. In 2007 gekocht.


Hallo @Jamina51 , je zou de set eens kunnen resetten, zie daarvoor de handleiding.

 


Hallo. Zoek maar niet verder, want ik heb inmiddels de handleiding gevonden en ga er mee aan de slag.


Hallo. Zoek maar niet verder, want ik heb inmiddels de handleiding gevonden en ga er mee aan de slag.

Laat het ons weten. :) 


Ik heb mijn telefoons allebei gereset, maar dat heeft niet geholpen. Ik moet ook steeds de tijd en de datum er opnieuw inzetten. Ik kan niet normaal bellen, hij valt nu nog sneller uit als eerst. Dus als ik bellen moet, bel ik maar mobiel.


Ik verwacht dat dit aan je toestel ligt, vanaf hier meet een prima verbinding namelijk. Zou je dit willen testen met een ander toestel? Eventueel eentje van een vriendelijke buurman, vriend/vriendin? Dan kunnen we dit met zekerheid uitsluiten. 


Een set uit 2007 is best wel oud al. Gewoon een nieuw DECT setje kopen. Mijn advies is Gigaset (vh Siemens). O.a. bij Mediamarkt, Bol.com, BCC etc.

Een setje met 2 handsets heb je met Gigaset al van af € 34,95.

Dus als ik bellen moet, bel ik maar mobiel.

Dat is sowieso veel goedkoper dan vast bellen. Er van uitgaande dat je een abonnement (dus bundel) hebt.


Nou ik moet maar even zien wat ik doe. In ieder geval bedankt.


Laat het ons vooral weten of het is gelukt en vooral als het ook niet werkt met een ander toestel. 


Sorry dat het even geduurd heb, maar er kwam van alles tussen.

Nadat ik alle bovenstaande tips had opgevolgd deed mijn telefoon het nog steeds niet behoorlijk.

Dus heb ik maar een nieuwe set aangeschaft. En sindsdien geen problemen meer.

Dus mijn telefoon was duidelijk aan vervanging toe.

Allemaal bedankt voor het meedenken en de tips!!!!


Dat is fijn om te lezen. Graag gedaan uiteraard. :)