Skip to main content

Mijn vaste telefoon doet het niet meer geen kiestoon en het lampje op de box 12 brand niet

 

Wel super die service van kpn. Word ik door verwezen naar de winkel kunnen ze mijn telefoon testen. Dus ik naar de winkel en wat denk je : dat doen ze niet meer. ik kon maar beter even met kpn bellen maar ik kan niet bellen. Top hoor kpn goed geregeld. Ook hier heb ik nog steeds geen antwoord echt super

 


Hallo @benklos 

 

Dat schiet inderdaad niet op zo.

Heb je ook het andere telefoonpoortje op de Box 12 geprobeerd? Dat ook doen na onderstaande stappen indien nodig.

Als eerste kan je proberen of een herstart van de Box 12 helpt, herstart kan via het modem menu of door even de voedingsstekker er 15 seconden uit te halen.

Als dat ook niet werkt dan kan je de Box 12 resetten, dan wordt hij helemaal opnieuw ingesteld en de telefoongegevens worden dan weer opnieuw ingeladen.
Alle door jou gewijzigde instellingen gaan dan wel verloren, alleen de WiFi gegevens worden weer teruggezet dus die blijven hetzelfde. Heb je nooit iets gewijzigd in het modem dan veranderd er dus niets.

Voor een reset zie Punt 2 op deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Mocht dat ook niet helpen dan toch maar even een telefoon van iemand lenen en het gratis nummer 0800-0402 van de klantenservice bellen, voor storingen 24/7 en anders vanaf morgenochtend 08:00 weer bereikbaar.


Ai @benklos, wat enorm flauw dat je voor niets aar de winkel bent gegaan🙁

Heb je alles inmiddels wel weer aan de praat gekregen met hulp van het bericht van GeSp? Zo nee, dan wil ik graag even met je meekijken, zou je in dat geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Mijn bovenburen hadden dit het afgelopen jaar 2 x met de 12. Beide keren hielp het om de box even uit zetten met de (witte) aan/uit knop aan de achterkant. Het werkt alweer maanden.

Tuurlijk kun je wel bellen. Toen er in de jaren '70, '80, '90 alleen nog vaste telefoon was moest je ook bellen naar de PTT. Er waren ook nog niet eens 'telefoonwinkels’ nog voor dat Primafoon bestond.

Dat bellen deed je gewoon bij de buren. Tegenwoordig heb je ook een mobiel (al is 't maar als back up). En buren zijn er ook nog steeds. En familie, vrienden.

Het is een gratis nummer dus je jaagt ze ook niet op kosten.

Is het nog een PSTN aansluiting zonder kpn internet dan kán het alleen door bellen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.