Skip to main content

Namens mijn moeder, mevr. van Gans, meld ik een storing aan de vaste analoge telefoonlijn. Geen kiestoon. Van buitenaf is er een ingesprekstoon.

Mijn moeder is onlangs voor haar internet overgezet naar glasvezel. Heeft ook al de eerste prijsverhoging al gehad. Niet voor de telefoon deze is nog steeds analoog.

Als ik de telefoon op het modem aansluit, is eer een ingesprekstoon. Dus de telefoon zelf werkt. De tool van KPN werkt niet voor de analoge lijn. Telefoon is nu weer rechtstreeks op de muur aangesloten.

Is mijn moeder half afgesloten of half overgezet naar glasvezel?

 

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

 

Met vriendelijke Groet,

  1. de Vries

 

@K. van Gans Ik denk dat u wat dingen door elkaar haalt. De analoge telefoonlijn is door de omzetting naar glasvezel veranderd in een z.g. VOIP (voice over IP)lijn en is nu digitaal. Deze is dan ook rechtstreeks aangesloten aan de Experiabox ( of Box 12). Misschien dat een herstart van de Experiabox nodig is, of wellicht de connectors voor de telefoonaansluiting in de box wat verder indrukken.


Nee. Het internet en de telefoon zij twee aparte abonnementen (twee aparte facturen). Mijn moeder is ongeveer anderhalf maand geleden door KPN voor haar internet automatisch overgezet van ADSL naar glasvezel. Modem is toen niet vervangen.

De monteur heeft de telefoon toen aangesloten op de Experiabox 10 en NIET getest. De telefoon werkte toen niet meer (ingesprektoon) . Ik heb de telefoon toen weer rechtstreeks aangesloten op de muur.

Nu de telefoon op de analoge lijn niet meer werkt heb ik het vermoeden dat deze na anderhalf maan ook automatisch (half) is overgezet naar glasvezel. Ik kan hier qua e-mail verkeer niets over terugvinden.

Ik heb de telefoon al geprobeerd op de Experiabox 10. Gereset en uit/aan gezet. KPN tool geprobeerd. Op het modem nog steeds een ingesprekstoon. Modem geeft geen telefoon aan.

Als het goed is, kunt u zien of het telefoonabonnementen is overzet van analoog naar glasvezel. Ik kan daarover geen communicatie van KPN terugvinden. Als de lijn niet is overgezet, is er sprake van een storing. Ik wil de telefoon nog wel een keer proberen op de Experiabox 10. Maar dat hielp de eerste keer ook niet.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

 

Met vriendelijke groet,

  1. de Vries

Maakte uw moeder echt nog gebruik van de analoge telefoonlijn ?
Dus er was een splitter in gebruik om de telefoonlijn te scheiden van het internet signaal ?
Ik ben bang dat KPN de analoge lijn nu per abuis heeft afgekoppeld.
U kunt het beste contact opnemen met 0800 0402 of wachten tot een KPN medewerker hier reageert.


De splitter zat er al niet meer tussen. De telefoon is rechtstreeks aangesloten. Heb nog een keer de telefoon op de Experia Box aangesloten en uit/aan. Nog steeds een ingesprekstoon.


Voor alle duidelijkheid, dit is een forum waar KPN klanten andere klanten proberen te helpen.

Gratis bellen met KPN op 0800 0402 is waarschijnlijk de snelste weg


Met de helpdesk gebeld. Ze sturen een monteur langs.


Met de helpdesk gebeld. Ze sturen een monteur langs.

Heel fijn @K. van Gans! Wanneer komt de monteur langs? We lezen graag hoe het afgelopen is!


De monteur heeft het afgelopen maandag op afstand opgelost. Telefoon ging ineens over. KPN monteur aan de lijn met de mededeling dat het was opgelost. M'n moeder heeft vergeten te vragen wat nu precies de oorzaak van de storing was. Vermoed dat de analoge lijn per vergissing was afgesloten. Haar telefoon doet het nu gelukkig weer. 


Je moeder zou echt een stuk goedkoper uit zijn door het telefoonnummer in het “internet / TV” abonnement via glasvezel onder te brengen. Zal ong. zo'n 10 à 12 euro per maand schelen.