Zondag 29-12-2024 vanaf 14.18 geen telefoonverbinding meer. Fritzbox 7581 geeft in systeem>gebeurtenissen melding dat verbinding met de autoconfiguratieserver is mislukt. Deze storing heeft geduurd tot 23.57 wanneer de melding komt dat de dienstaanbieder instellingen aan dit apparaat heeft overgedragen. Geen enkele melding bij KPN dat overigens ook niet meer te bereiken was. Nu.nl ook onbereikbaar, evenals Speedtest.net van Oozo. Uiteindelijk is de storing automatisch? opgelost. In al die tijd een paar keer een reset (spanning van de Fritzbox7581 afhalen en 10 sec wachten en weer aansluiten op spanning). Gelukkig heb ik een heel klein beetje verstand waarmee ik inzage via inloggen op Fritzbox kreeg van wat er speelde.
Waarom kan KPN niet eens de beleefdheid opbrengen om deze storing te melden op internet? KPN was zelf op internet en telefonisch (het was zondag) onbereikbaar, maar er is natuurlijk een manier om de storing te melden aan de klant via internet. De website Allestoringen.nl gaf wel aan dat er wat aan de hand was. Bellen met 0800-0402 ga ik niet meer doen, want dat geeft toch geen antwoord op mijn vraag.
Nu moest ik maar wachten tot er vanzelf? ineens weer een vaste lijnverbinding was.
Ik heb trouwens de gebeurtenissen in 2 PDF's vastgelegd.