Skip to main content

Als mensen ons proberen te bellen op de vaste lijn dan krijgen ze te horen dit nummer is niet in gebruik, al diverse dingen (poort wissels, modem resets.) geprobeerd maar het nummer blijft onbereikbaar. Uitgaande telefoon gesprekken gaan zonder problemen.

Wij hebben dit probleem sinds we zijn overgestapt naar KPN 15-12-2020, ook de helpdesk weet niet hoe ze ons verder kunnen helpen. voorheen bij de andere provider (budget/NLE ook via kpn netwerk ) nooit problemen.

@nl1dev Welkom op het forum. 

Ik heb nog een aantal dingen geprobeerd maar wil je niet storen op 1e kerstdag. Mocht je zelf in de gelegenheid zijn, heb je dan een mogelijkheid om te controleren of het nummer weer bereikbaar is? 

Zo niet, zou je het dan kunnen laten weten? Dan ga ik verder op onderzoek uit! 


@Rutger_  helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding.

 


@nl1dev wat herkenbaar, zijn ook onlangs overgestapt van Ziggo naar KPN en sindsdien ook niet meer gebeld worden. Uitgaand bellen lukt wel. Helaas worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Hopelijk dat @Alex_P van KPN zich hier nu in vast gaat bijten en het voor ons eindelijk op gaat lossen.


@nl1dev Helder, en weet je toevallig of het met alle nummers zo is die bellen naar je thuistelefoonnummer? 

Dus zowel KPN nummers als bijvoorbeeld Ziggo nummers of andere providers? Met deze informatie kan ik weer verder zoeken! 


@Rutger_  Het is voor zover wij weten met alle nummers, als ik het met een mobiel of een vaste lijn probeer krijg ik het vaste riedeltje te horen, en dan maakt het niet uit welke provider ik gebruik.

 

is het een optie om de portering van het nummer opnieuw te doen, desnoods via een tijdelijk telefoon nummer ?

 


@nl1dev Bedankt voor de heldere informatie. 

Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. Die gaan hiermee aan de slag, zelf heb ik voor vaste telefoonnummers qua porteringen helaas weinig mogelijkheden. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 


portering blijkt niet goed gegaan te zijn. het telefoon nummer stond nog geregistreerd bij online, nu is het telefoon nummer van de lijn gehaald en wordt de portering opnieuw gedaan, daarna gaan ze het oude nummer terug op de lijn zetten, hopelijk is het daarna goed.

blijf jullie op de hoogte houden van dit probleem

 

 


Gisteren  is het telefoon nummer opgeheven om de portering nog eens te doen, en vandaag kregen we een berichtje dat de bestelling klaar was en nu werkt het nummer wel weer.

Het heeft even geduurd maar eindelijk weer bereikbaar.