Skip to main content

elke nacht gaat om ongeveer 1.30 uur mijn vaste telefoon over. Ik kan niet zien wie er gebeld heeft en ik neem ook niet omdat het zo een raar tijdstip is.  Hoe kan ik een overzicht krijgen wie er gebeld heeft of wat adviseren jullie mij ?

Lastig. 

Gezien het vaste tijdstip lijkt het mij een verkeerd ingestelde alarmcentrale. In plaats van het nummer van de meldkamer zit jouw nummer erin.

Binnenkomende gesprekken worden niet geregistreerd onder andere omdat ze niet gefactureerd hoeven te worden. 

Het meegezonden nummer wordt opgeslagen in je telefoon en in de log van je modem. Maar dan moet er wel een nummer meegezonden worden, wat niet zo is begrijp ik. 

Hopelijk komt de leverancier van het alarm erachter dat het bij hun niet binnenkomt. 

Via de MijnKPN app in je mobiel kun je je vaste nummer blokkeren voor anonieme bellers. 


Sommige dect telefoons hebben een wekker ingebouwd. Is dat niet wat er aan de hand kan zijn?


Hoi @baspa en welkom op het forum! Ik sluit me aan bij de bovenstaande antwoorden. Vaak is dit een alarmcentrale zoals Peter al aangaf. Ik wist niet dat je ook een wekker in kon stellen op de vaste telefonie, dus ook een goede om dat te controleren. Hopelijk is de oorzaak en daarmee de oplossing dan snel gevonden!