Skip to main content

Hallo.

 

Afgelopen weekend is er een monteur bij ons geweest om alles aan te sluiten.

Vanwege een verhuizing hebben we de monteur laten komen om geen problemen te hebben.

Toen hij weg ging hebben we inkomende en uitgaande telefonie getest.

Nu kreeg ik vanmorgen te horen dat we niet bereikbaar zijn en dat we continu in gesprek zijn.

 

Heb zojuist de Experia box 10 minuten van de stroom gehaald.

Nu is er nog geen contact mogelijk.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand is?

Graag hulp bij dit probleem

 

Groeten Willy

Ai, dat is niet zo fijn @ikkehier, je wil natuurlijk wel bereikbaar zijn! Ik kijk graag met je mee, zou je daarvoor de volgende vragen willen beantwoorden?

  • Werkt jullie internet wel gewoon goed nu? 
  • Kunnen jullie zelf wel uitgaand bellen of lukt dat ook niet? 
  • Op welke ingang van de Experia Box is jullie toestel nu aangesloten?
  • Hebben jullie het toestel al eens losgekoppeld (indoen van toepassing ook van de stroom) en weer opnieuw aangesloten?
  • Is het mogelijk om een ander toestel te testen?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren!

 


Hoi Maja.

 

Profiel is ingevuld.

Internet hebben we geen problemen mee gehad.

We kunnen niet uitgaand bellen.

Lijkt me dat het niet van toepassing is welke ingang er in gebruik is.

Dit is sinds woensdag niet veranderd terwijl de telefoon het woensdag wel deed.

Ja, telefoon is losgekoppeld van stroom en telefoonstopcontact.

Nee, er is geen andere telefoon om te testen.

 

Hopelijk zien/weten jullie iets meer

 

Groeten Willy

 


Bedankt voor de verduidelijking :slight_smile:

De ingang kan wel van belang zijn, je hebt er namelijk 2 voor de telefonie (de groene) en je nummer is maar op 1 van die 2 ingangen geregistreerd. Hij is nu geregistreerd op ingang 1. Mocht het toestel om wat voor reden dan ook aangesloten zijn op de 2e ingang op dit moment, dan zal telefonie niet werken.

Als jullie het toestel nu ook hebben aangesloten op ingang 1,  zouden jullie het stekkertje daarvan nog eens los willen halen, stevig weer vast willen klikken en het dan nogmaals  willen proberen? 


Trek de telefoon eens uit de aansluiting in het modem. En bel daarna met je mobiel je vaste aansluiting.

Hoor je dan de toon alsof de telefoon overgaat? Of nog steeds de ingesprektoon?


Hoi @ikkehier, is het nog gelukt bovenstaande stappen van Maja en Peter te doorlopen?


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het gelukt is.  Anders weet je ons te vinden!


Had al een like gegeven en het beste antwoord aangeklikt.

Inderdaad was het antwoord van Maja het beste.

 

Bedankt voor de hulp.

 

Groeten Willy


Heel fijn, graag gedaan @ikkehier :blush: