Skip to main content

Wij willen in onze winkel een telefoon waar de mensen moeten kiezen,

kies 1 voor dit

kies 2 voor dat

Is dit mogelijk met een normale telefoon of is daar een aparte tlefoonm voor nodig, of is dat een instelling van de provider?

Telefoons waar je een adreslijst in kunt zetten, en voor vaak gebruikte nummers voorkiesnummers.

Is functie van telefoontoestellen.

Kies voor een DECT systeem.
Kun je op alle gebruikte toestellen van dezelfde adreslijst en voorkeuzenummers gebruik maken.


hoi, bedankt voor je antwoord, maar de vraag was anders, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Als ik bijvoorbeeld een bedrijf bel dan kan ik kiezen tussen bepaalde afdelingen doormiddel van keuze nummers, dat willen we op onze telefoon, maar weten niet hoe dat te krijgen.


Meestal heb je voor een doorkiesnummer, als je dat vastlegt, dat je dan bijv. na het gewone nummer dan nog een hekje in moet toetsen, daarna het toestelnummer. Zoiets leg je dan ook vast in de adreslijst. Mogelijk dat het per telefoontoestel wat je gebruikt daar nog een variant in hebt (hekje geeft punt-komma, dan toestelnummer, of sterretje geeft komma dan toestelnummer ingeven).

Maar zoiets zal wel in een gebruikshandleiding van een telefoon staan welke je in gaat zetten.

Lijkt me om die reden aan te bevelen eerst naar functies en gebruikshandleidingen te kijken van mogelijk aan te schaffen telefoon, voordat je die daadwerkelijk ook aanschaft.


Als ik bijvoorbeeld een bedrijf bel dan kan ik kiezen tussen bepaalde afdelingen doormiddel van keuze nummers, dat willen we op onze telefoon, maar weten niet hoe dat te krijgen.

Dan heb je een digitale bedrijfscentrale nodig. Met een gewone DECT telefoon gaat dat niet lukken. Kijk bijvoorbeeld hier eens onder Telefoons voor zakelijk gebruik. Je hebt dan meestal ook meerdere telefoonlijnen nodig! Bv 10 op 1 nummer. Anders is het nummer al bezet bij één beller. Gaat allemaal wel heel veel meer kosten dan zoals je het nu hebt.

Wat is de reden dat je dit wilt? Wordt je nu heel veel gebeld? (corona komt ooit weer ten einde)

En je bent hier bij KPN Consument, daar wordt dat niet ondersteund/geleverd. Moet je echt bij KPN Zakelijk voor zijn, ook met je abonnement.

KPN Zakelijk

telefoon 0800-0403
forum zakelijkforum.kpn.com (niet met het KPN ID voor particulieren)


Als ik bijvoorbeeld een bedrijf bel dan kan ik kiezen tussen bepaalde afdelingen doormiddel van keuze nummers, dat willen we op onze telefoon, maar weten niet hoe dat te krijgen.

Dan heb je een digitale bedrijfscentrale nodig. Met een gewone DECT telefoon gaat dat niet lukken.

Welnee. Zelf heb ik echt geen digitale telefoon bedrijfscentrale. Apparatuur is tegenwoordig zodanig geavanceerd dat je juist met een goede (VOIP) DECT set gewoon dit soort zaken kunt vastleggen. Doorschakelen, of wat al dies meer zij.  Meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd kunt voeren.
(Mijn Yealink DECT set ondersteunt tot 8 hand sets, en 8 te voeren telefoongesprekken tegelijkertijd).

Alleen kan die Yealink “VOIP” DECT set niet direct achter een "KPN Experia Box” gehangen worden, met een KPN VOIP / SIP account.

Maar men een “analoge” DECT set, waarvan het basis station op een analoog telefoonpoortje van de Experia Box is aangesloten, kun je naar ik vermoed evengoed meerdere telefoongesprekken voeren.
Waarschijnlijk niet 8, maar met een „Gigaset DECT“ - 3 gesprekken naar ik denk toch zeker wel.

Zelfs met twee separate eenvoudige analoge telefoon toestellen op de twee RJ11 poortjes van een Experia Box aangesloten, kan ieder apart bellen, en gebeld worden op één SIP-account. Ofwel twee onafhankelijke telefoongesprekken. (Is al met gebruikers in de Telfort periode uitgeprobeerd).
De registratie van het SIP-account is namelijk slechts het ATA-gedeelte van die ene “Experia Box”. Ofwel er heeft zich slechts één apparaat aangemeld voor één SIP-account.
Meerdere VOIP apparaten op één SIP account gaat namelijk niet. De mogelijke separatie “achter” het ATA-gedeelte - analoog op meerdere telefoons staat daar los van. (Via twee RJ11 poortjes, of via DECT verdeeld over meerdere hand sets).


Duidelijk, @Babylonia .

Maar wel VoIP dus. Met een analoog aangesloten telefoon, via bv phone 1 v.h. modem, gaat het niet echt werken.

KPN Consument levert alleen “analoge” telefonie via de Phone-poorten.


Nee, geldt ook voor analoog. Voor wat betreft de twee analoge telefoon poortjes van de Experia Box.
In het tweede gedeelte van mijn vorige reactie schreef ik:

“Zelfs met twee separate eenvoudige analoge telefoon toestellen op de twee RJ11 poortjes van een Experia Box aangesloten, kan ieder apart bellen, en gebeld worden op één SIP-account. Ofwel twee onafhankelijke telefoongesprekken. (Is al met gebruikers in de Telfort periode uitgeprobeerd)…..”

Heb hier nu geen Experia Box aangesloten (kan die ook niet even afkoppelen i.v.m. andere gebruikers).
Maar probeer het maar eens uit. (Wel de twee analoge telefoonpoortjes actief hebben ingesteld voor hetzelfde SIP-account → Een Experia Box V10A heeft slechts één analoge RJ11 telefoon aansluiting).


Heb inmiddels nu op een heel vroeg uur (niemand anders maakt nu gebruik van internet), een testje kunnen doen, door tijdelijk even een Experia Box V10 aan te sluiten.

Beide analoge RJ11 telefoonpoortjes actief voor één SIP-account.

 

 

Op "telefoon 1” (RJ11 analoog) - een pakweg 13 jaar oude Panasonic (PDF) basisset.
Op "telefoon 2” (RJ11 analoog) - een mogelijk nog oudere “bekabelde” telefoon.


Bel log:
 

Linkerkant = "Lokaal nummer” = mijn KPN VOIP / SIP account.

Remote nummer wat binnenkomt - bij Resultaat In/OK = actief gesprek (onderste 4 regels).
Remote nummer waar naartoe gebeld, Resultaat Uit/Geen antw… = niet opgenomen (bovenste regel).

2 gesprekken binnen het rode kader:
Gebeld vanuit mijn 06 nummer → actief open verbinding op 2 seconden na, duur = 5 minuten.
Op mijn mobiele telefoon de speaker aangezet, zodat ik controle houd dat verbinding open blijft.

Binnen diezelfde tijd van een open verbinding met een VOIP telefoon gebeld vanuit mijn CheapConnect account naar het "KPN SIP account”. De telefoon op het 2e RJ11 poortje gaat over, en kan gesprek aannemen.

Omdat ik met de andere telefoon er vlakbij in de buurt was (met speaker), kreeg met die twee open verbindingen nu “rondzingen” van geluid, dus heb de verbinding na 3 seconden weer verbroken.
Maar functioneert feitelijk dus wel. (Is ook aan het resultaat te zien in het bel log = In/OK).

Kijk je naar de tijdregistratie, is in de bel-log te zien dat het aannemen van het 2e gesprek binnen de open tijdsduur valt dat de eerste connectie nog open staat.
Het eerste gesprek is 04:48:22 aangenomen, en staat op 2 seconden na 5 minuten open.
Hoewel eindtijd niet is geregistreerd, is die eerste verbinding dus om 04:53:20 verbroken.

Het 2e gesprek is binnen die tijd op 04:51:37 aangenomen.
Ofwel twee open verbindingen / gesprekken tegelijkertijd mogelijk.

2 log regels blauwe kader:
Gebeld vanuit mijn 06 nummer → actief open verbinding 46 seconden.
Binnen diezelfde tijd van een open verbinding, kan ik vanuit de andere analoge telefoon op het tweede poortje uitbellen. (Telefoon gaat over). Heb in dit geval echter met de andere telefoon niet opgenomen (wilde niet opnieuw pieptoon van rondzingen). Vandaar in het bel log Resultaat = Uit/Geen antw…


Maar als ik de vraag goed begrijp wil TS dat er een schifting plaats vind voor degene die bellen, dit door middel van een keuze menu.

Dus je belt,

Welkom bij……. , om u beter van dienst te zijn volgt er nu een keuze menu:

voor de afdeling ……. kies 1,

voor de afdeling ……. kies 2,

om terug te gaan naar het hoofdmenu kies 9.

https://www.voipzeker.nl/blog/7-tips-voor-het-instellen-van-een-keuzemenu.html

Dit lijkt mij iets wezenlijk iets anders dan met meerdere lijnen tegelijk te kunnen bellen.


Dat klopt, maar die vraag is in het begin en in een vervolgreactie van het onderwerp al beantwoord. :wink:

Van daaruit werd geopperd dat je mogelijk voor meerdere gesprekken tegelijkertijd een digitale telefooncentrale zou moeten inzetten, wat echter niet nodig is.
Niet nodig met tegenwoordige DECT telefoon systemen, maar zelfs met twee ouderwetse analoge telefoons op de twee poortjes van een Experia Box aangesloten kun je tegelijkertijd bellen.


Wij willen in onze winkel een telefoon waar de mensen moeten kiezen,

kies 1 voor dit

kies 2 voor dat

Is dit mogelijk met een normale telefoon of is daar een aparte tlefoonm voor nodig, of is dat een instelling van de provider?

hoi, bedankt voor je antwoord, maar de vraag was anders, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Als ik bijvoorbeeld een bedrijf bel dan kan ik kiezen tussen bepaalde afdelingen doormiddel van keuze nummers, dat willen we op onze telefoon, maar weten niet hoe dat te krijgen.


Pik even de twee berichten van TS er uit, ik lees alleen maar antwoorden en opmerkingen over meerdere lijnen die tegelijk kunnen inbellen, dit was dus de vraag niet, en 1 link naar een lachende webshop waar je zogenaamde bedrijfs telefoons kunt kopen, niks om dit keuze menu te activeren op de lijn.

De vraag is, is er een keuze menu mogelijk zodat ik de persoon die belt naar de juiste kant kant sturen, misschien heeft TS als 10 lijnen tot zijn beschikking, dat haal ik er niet uit in wat er gepost is.

Klopt, hij heeft het in de topic titel iets verwarrend opgesteld waardoor het de verkeerde kant op gaat.


Dan heb je niet goed terug gelezen:

In mijn eerste berichten verwijs ik naar functies van telefoontoestellen zelf, met name functies van tegenwoordige DECT toestellen, waarin je adreslijsten vastlegt (met te bellen nummers dus), waarbij je dit soort doorschakel / doorverbind functies van toestellen gewoon vast kunt leggen.

Wel goed de functies van tevoren in specificaties en handleidingen controleren welke opties bepaalde telefoniesystemen daarin bieden (of welke juist niet).

Maar het is natuurlijk onbegonnen werk op voorhand hier een hele lijst van merken en type telefoon toestellen op te noemen, om te kijken wie welk merk/type die functie wel of niet heeft?
Meer dan een voorzet in welke richting te zoeken welke telefoonsystemen, kunnen we niet geven.

De rest zal de topic starter lijkt me toch gewoon zelf kunnen uitzoeken.

Verder is in de vraagstelling van de topic starter ook niet echt duidelijk om “hoeveel mensen” het gaat in die winkel die extern naar bepaalde afdelingen direct doorverbonden zouden moeten worden?  Betreft het dan slechts enkele telefoon toestellen, voor zo nu en dan een telefoontje om bestellingen te doen voor aanvulling van het magazijn?

Of gaat het om een behoorlijk filiaal met “continue” telefonieverbindingen?
(Heb je wellicht hele andere communicatie systemen nodig).


Het gaat er om bij TS dat de telefoon word aangenomen door het keuze menu, niet naar hoeveel afdelingen die kan doorschakelen, dat keuze menu kan ook 10 verschillende menu’s hebben en allemaal op 1 persoon terecht komen, net hoe je het instelt in je menu.

Zoals ik het lees wandel je aan die mogelijkheid voorbij en rent gelijk naar het doorschakel gedeelte en hoeveel lijnen er binnen zouden moeten komen en er achter liggen om door te zetten.

verder discussiëren over wat TS heeft en mogelijk wil hebben is weinig relevant, dan zullen we eerst dat antwoord af moeten wachten.

Hoeveel mensen wil je dat er gelijk kunnen inbellen?

Naar hoeveel toestellen/afdelingen moet er worden doorgeschakeld als de klant een keuze heeft gemaakt?


Het gaat er om bij TS dat de telefoon word aangenomen door het keuze menu, niet naar hoeveel afdelingen die kan doorschakelen, dat keuze menu kan ook 10 verschillende menu’s hebben en allemaal op 1 persoon terecht komen, net hoe je het instelt in je menu.

Het lijkt of we langs elkaar heen praten.
Die opties zijn onderdeel van een telefoon zelf. Om het simpel uit te drukken:

Je kiest één nummer (uit een keus bijv. in een adreslijst opgenomen),

  -  dan wordt automatisch gebeld naar het hoofdnummer van een bedrijf
  -  pauze
  -  doorschakelnummer naar bepaalde afdeling,
  -  pauze
  -  toestelnummer van die afdeling.

En dat allemaal automatisch achtereen, zodat je niet zelf hoeft te wachten op menu's,
maar direct wordt doorverbonden met de juiste afdeling en het juiste toestelnummer van een bedrijf.

En uiteraard wel één keer instellen in de telefoon in zo'n adreslijst
om het bewuste bedrijf - afdeling en persoon te kunnen bereiken via de diverse stappen.

Tenminste dat denk ik op te maken uit de twee erg summiere reacties van de topic starter met wat hij zou willen bewerkstelligen? (Dus werknemers van hem die naar bijv. leveranciers moeten bellen en bepaalde afdeling nodig hebben). Ofwel “uitbellend” telefonieverkeer.

Ik heb niet de indruk dat hij zelf een telefoniesysteem zou willen opzetten voor zijn winkel waarbij klanten naar zijn winkel bellen (inkomende telefonie), en dan een audio keuzemenu voorgeschoteld krijgen om bij de betreffende afdeling van zijn winkel en juiste winkelbediende uit te komen?

Als dat wel zo is, zou de topic starter betere informatie kunnen verstrekken dan nu het geval.