Skip to main content

Beste mede-forum-ers

Wij hebben de combinatie van een Experiabox V10 en de (vaste) dect telefoon Gigaset e560.  Geregeld valt tijdens het bellen de verbinding weg, soms zelfs meermaals in een gesprek. Gesprekspartners klagen dat het lijkt of er mini-fragmentjes ontbreken in de verbinding. Zowel de box als de telefoon zijn best “nieuw”. Dat maakt dat we aan een instelling als oorzaak denken.  Wij zouden bijzonder blij zijn met een tip ! Groeten, Jeroen

Hallo @jeroen 949 je zou zowel de modem als de telefoonset eens een (fabrieks)reset kunnen geven.

 


Beste Jan! Dank voor je tip. De telefoon Gigaset blijkt inderdaad een reset te hebben (zonder dat de telefoonnummers verloren gaan!). Dat gaan we gelijk proberen. Ben benieuwd !


Hoi Jeroen, het lijkt me zeer irritant als gedeeltes van een gesprek wegvallen! Is het nog gelukt met de tip van JanD en werkt het na de reset van het modem of je toestel nu goed?


Hoi Robin, dank voor je belangstelling!

Maar voor de duidelijkheid, voor de gesprekspartner aan de andere zijde is het alsof er steeds hele kleine stukjes wegvallen (fracties van seconden) waardoor het luisteren moeizaam wordt.

De Telefoon sinds afgelopen weeg gereset.

We hebben nog teweinig gebeld om uitsluitsel te kunnen geven. (Eventuele volgende stap gaat worden: kijken of het uitmaakt of internet/tv in gebruik is tijdens het bellen).

We zijn niet van de intensieve bellers, vandaar dat we lang aangemodderd hebben, maar ook dat uitproberen even duurt.

Tot binnen kort

Jeroen


De situatie is me helder Jeroen. Mooi dat het is gelukt om je telefoon te resetten. Mocht het hierna nog nog niet goed werken, zet de Experiabox dan ook nog terug naar de fabrieksinstellingen zoals hier: reset onder stap 2 staat beschreven. Ik ben benieuwd en wacht je bevindingen geduldig af.


Reageer