Skip to main content

mijn huistelefoon werkt niet op de modem brand de eco lampje niet ik heb hem al ge reset maar helpt niet

Hoi @KORNELIS54 
Helaas vertel je niet welk modem en welke kleur het eco lampje heeft
Ik vermoed dat je een V10 hebt en dat het ecolampje blauw brandt.
Dat wil zeggen dat je dus ook geen wifi hebt.
Hou het knopje vlak naast de USBplug aan de zijkant ± 10 seconden vast of tot het eco lampje uitgaat, dan werkt alles weer normaal.


ik heb een  experia box v10 en normaal moet het lampje groen zijn en ik heb alles al geprobeerd maar hij doet niets


en de eco lampje brand helemaal niet


en de eco lampje brand helemaal niet

OH, ik begreep uit je bericht dat hij wel brandde, 

En heb je al geprobeerd wat ik voorstel?


ja dat heb ik gedaan maar de eco lampje brand helemaal niet


ja dat heb ik gedaan maar de eco lampje brand helemaal niet

Ik denk dat er wat anders aan de hand is, ik zal het even doorgeven.


dat is goed dank u wel ik hoop dat het gauw goed kom want ik kan niet zonder huistelefoon


Dat het ECO lampje uit staat is correct, de hoort ook uit te staan.

 

Als je inlogt op jouw V10 wat zie je dan bij de VoIP instellingen staan?

 


Werkt het misschien op de poort Phone 2 ?


Hi @KORNELIS54, als het Eco lampje brandt, staat de Eco functie van het modem aan wat inhoudt dat bepaalde functies op dat moment niet werken. Het Eco lampje staat doorgaans uit en vertelt je verder helemaal niets over het telefonie gedeelte, we hoeven ons daar dan ook niet op te richten in het onderzoek naar de oorzaak van je probleem met de telefonie :slight_smile:

Werkt het misschien op de poort Phone 2 ?

Zou je inderdaad de andere telefoniepoort van het modem willen proberen? En als je een dect toestel hebt, zou je het basisstation dan een minuutje van de stroom af willen halen?

 


ik kan wel weer bellen en gebeld worden ik krijg alleen geen kiestoon


De kiestoon zit alleen in het modem “omdat we dat gewend zijn” van vroeger. Bij een dect 'hoor’ je 'm al bijna niet, want je doet het natuurlijk net als bij je mobiel: eerst nummer intoetsen (of opzoeken) en dan op groen. Mijn telefoon gaat dan al 1 sec. na het openen van de verbinding kiezen.

Het werkt op zich dus prima zonder kiestoon (die komt tenslotte niet van de centrale). Vroeger in de analoge tijd had de kiestoon een functie. Na het opnemen van de hoorn had de centrale enkele seconden nodig voordat je kon gaan kiezen.

Bij GSM en nu 4G en 5G was en is er al nooit een kiestoon.


Ah, een kiestoon is inderdaad niet noodzakelijk voor de werking van de telefoonlijn zoals @PeterG al aangeeft. Heel fijn dat het bellen en gebeld worden weer goed gaat :blush: