Skip to main content

Overstappen naar KPN? Dat kan! KPN is reuze blij met nieuwe klanten en legt ze goed in de watten. Radio, televisie en internet werken direct nadat de aansluiting is gemaakt.

Maar de telefoon doet het nog niet. Volgens de monteur zou het een dag duren. Maar als je dan moppert dat het nog niet werkt, dan zegt KPN dat het nog drie weken duurt.

Je zou bijna denken dat er ambtenaren werken bij KPN.

Op kpn.nl/storing staat dat er geen storing op mijn adres bekend is. Dat is dus gejokt.

Ideetje: kunnen ze de telefoon doorschakelen naar mobiel? Dan ben ik tenminste bereikbaar. Maar nee, dat blijkt niet te kunnen met een telefoon die niet werkt.

Heeft de oude provider je nummer al wel vrijgegeven? Dat gaat met name met een nieuwe aansluiting en gelijktijdig verhuizen nogal eens mis...


Jeetje, gebruik je nog een '’ouderwets'’ en duur (qua belkosten) vast nummer?
Helaas kan dat vaak tot enkele werkdagen duren vooralleer dat (het nummer moet technisch overgedragen worden) .

Op http://kpn.com/storing worden alleen grotere storingen vermeld die meerdere adressen betreffen. Geen individuele. En dit is geen storing.

Hebben niet al je kennissen en contacten inmiddels niet ook je mobiele nummer??? Die heb je dus ook lees ik. Zeker met abonnement is het bellen dáármee veel goedkoper dan met de vaste…

En bellen naar een mobiel nummer is al lang niet meer duurder dan bellen naar een ander vast nummer van af een vast nummer. Die kosten per minuut zijn ook bij alle providers gelijk.


J
Helaas kan dat vaak tot enkele werkdagen duren vooralleer dat (het nummer moet technisch overgedragen worden) .

 

Die enkele werkdagen waren allang voorbij op het moment dat de aansluiting gemaakt is. Maar volgens KPN kunnen ze pas beginnen als de aansluiting er al is. En dan duurt het niet enkele werkdagen maar drie weken.


Hoi @Feico Nater, welkom bij ons op het forum, Wat lastig dat jouw telefoonnummer nog niet werkt! Als ik je goed begrijp wordt er al wel aan gewerkt, maar is er nog geen zicht op oplossing? Op je forumprofiel zie ik geen gegevens staan, daardoor kan ik niet met je meekijken. Je kunt dat invullen en een seintje geven. Of je kunt bellen met ons gratis nummer 0800-0402 (met bijvoorbeeld een mobiele telefoon), dan kan een collega sneller en direct met je meekijken.

Op http://kpn.com/storing worden alleen grotere storingen vermeld die meerdere adressen betreffen. Geen individuele. En dit is geen storing.

Dit klopt inderdaad. Het klopt dus ook dat jouw aansluiting daar niet niet wordt genoemd Feico.


Inmiddels, binnen een week nadat de aansluiting is gemaakt, heeft KPN het toch voor elkaar gekregen.  Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Nummeroverdraagbaarheid staat dat het normaal gesproken een paar uur mag duren.


Fijn dat het nu werkt. 🙂💐

staat dat het normaal gesproken een paar uur mag duren.

Er waren kennelijk technische problemen en dan duurt het helaas wat langer. Tegenwoordig is natuurlijk je 06 nummer je hoofdnummer 😁. En vaste voor erbij. Want met 06 ben je beter bereikbaar. (en is bellen, zeker zolang je bundel nog niet op is, goedkoper want dan € 0 / minuut)


Goed om te lezen dat het nu werkt Feico! In een situatie waarin alles goed gaat kan het inderdaad snel geregeld zijn. Maar als er iets mis gaat, zoals bij jou het geval kijkt te zijn geweest, kan het wat langer duren. Het was blijkbaar al naar de juiste afdeling doorgezet en zij hebben het voor je verholpen.