Skip to main content

sinds een paar dagen is de telefoonlijn overleden lijkt het. Geen experia box oid gewoon een splitter/modem, internet werkt wel, telefoon dus niet. Als ik een andere telefoon op de contactdoos aansluit blijft de lijn ook muisstil, enig idee?

 

Gr Rrud

Goedendag, 

 

Erik, Ik heb contact met jullie servicedienst gehad, het schijnt dat er geen contact met de centrale te krijgen is.

Er komt vanmiddag een  monteur als het goed is.

Maar iig bedankt


Daar heeft de telefoon niet mee van doen.

Om alles thuis uit te sluiten zou je telefoon rechtstreeks “in de muur” kunnen steken, voor de test.

Maar zws zit het buitenshuis.

Ik denk dat je lang kan blijven proberen, maar met een ADSL splitter is wel erg oud en achterhaald.

Dat kan wel zijn, maar het zou nog steeds moeten kunnen werken als er niets stuk is gegaan en er niemand aan heeft gezeten, in de centrale.

Daarom mijn vraag nog steeds welk type modem, ik verwacht namelijk dat PSTN/ISDN is uitgezet en je nu via het modem zou moeten kunnen bellen of de telefoon lijn er helemaal uit ligt.

Als dat zo is dan had kpn dat wel even moeten communiceren, maar er is al een ander geval hier langsgekomen waar bij dat (voor zo ver ik het heb kunnen volgen) niet gebeurd is.


Het was een kapotte poort in de centrale en probleem is nu dus opgelost


Het kletsen er over nam meer tijd dan het oplossen :->


:wave: