Skip to main content

Wij hebben gisteren met hulp van een telefonische monteur de telefoon kunnen aansluiten komen er nu achter dat. uitbellen lukt, mobiel in bellen is ook mogelijk.  zodra wij via een vast telefoonnummer het vaste nummer willen bellen lukt dit niet.  wel geeft het modem aan dat er een lijn binnen komt

 

Wat kan dit zijn, waarom wel een 06 nr maar geen vast nummer 

wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Liep het nummer voorheen via een andere aanbieder ?


Ja, hiervoor had mijn vader ziggo, abbonnement loopt tot 24-12-2020

is verhuisd en daar hebben ze KPN

maar hij kan 06 nrs ontvangen en uitbellen.

vaste nummers zijn nu een probleem


. . .zodra wij via een vast telefoonnummer het vaste nummer willen bellen lukt dit niet. 

Dan belde je vanaf een vast ziggo nummer vermoed ik (heel sterk)  ?

Dan is er sprake van een incomplete portering, bij ziggo moeten ze een vinkje uitzetten ergens in de systemen. Dit komt regelmatig voor.

 

 


Dank je wel, zal dit even navragen.

 

Wens je alvast hele fijne feestdagen toe en blijf gezond.

 


Hoi @Wag! Is het inmiddels opgelost of kan ik nog iets voor je nakijken? Laat het dan maar weten! :hugging:


Volgens mij is het nog niet opgelost, laatste terug koppeling van Ziggo is

telefoonnummer is nog overgenomen door KPN ivm nummer behoud.

het abonnement is per vandaag verlopen bij ziggo, nummerbehoud zou dus nu vrij gegeven moeten worden/zijn. dan zou alles opgelost moeten zijn.

 

Zouden jullie willen controleren of het nummer inderdaad door jullie is overgenomen, dank jullie wel


Ja, dat wil ik zeker doen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 
Ik hoor graag:blush:


Bij deze ingevuld, hoop dat alles lukt


Het telefoonnummer zit op Poort 1. Heb je de telefoon daarop aangesloten? Ik zie dat het telefoonnummer bij ons is! Eindigt op: 200, klopt dit?
Ik zie ook dat er geen actieve VoIP verbinding is. Dit betekent inderdaad dat je niet kunt bellen of gebeld worden. Ik wil hier graag wat testjes voor uitvoeren om te kijken of het me lukt om de VoIP op afstand te activeren. 
Of ik het modem uiteindelijk helemaal moet resetten, weet ik nog niet! Het kan zijn dat het modem een keer of 2-3 uitvalt. Is dit oké? Ik doe het niet eerder dan wanneer ik een akkoord van je heb natuurlijk! 

Ik hoor graag :) 


@Wag Ik heb zojuist even gebeld met het bij ons bekende nummer. Het blijkt nu opgelost te zijn! We houden het in de gaten. Mocht het probleem weer voorkomen, dan hoor ik het hier graag.:blush:
​​​​​


Dank jullie wel voor alle hulp, als er inderdaad nog problemen zijn laat ik dit zo snel mogelijk weten.