Graag zou ik assistentie ontvangen bij het volgende probleem.
Een paar dagen geleden heb ik de Experiabox vervangen door een Fritzbox 7590. Zelf aangeschaft dus niet extra via abonnement KPN. We hebben een glasvezelabonnement.
Instellingen voor internet verliepen geruisloos, voor telefonie niet. In verband met bedrijf aan huis beschikken we over twee nummers, één voor privégebruik en één voor zakelijk gebruik. Voorheen zaten die in de Experiabox respectievelijk op telefooningangen 1 en 2. Hiertoe hadden wij twee sets DECT-telefoons (merk Panasonic en elk met een eigen basisstation en twee losse toestellen daar bij). Afhankelijk van welke set overging wisten we of het zakelijk of privé was.
Via de online SIP-tool heb ik een wachtwoord aangemaakt. Hiermee heb ik slechts één van de twee nummers in de Fritzbox kunnen registreren (via voorkeuze KPN in de Fritzbox). Registratie van het andere nummer lukt niet. Het geregistreerde nummer blijkt niet gekoppeld aan een van de twee ingangen want ook wanneer de DECT-set wordt ingeplugd in de andere ingang gaan de toestellen over).
Allereerst een vraag bij deze tool: er wordt gesteld dat je de tool voor elk nummer apart moet doorlopen (automatisch worden ook geheel correct onze twee nummers getoond en kun je dus kiezen welk nummer je gaat instellen). Aangezien de gebruikersnaam vooraf is ingevuld en voor beide nummers identiek is, neem ik aan dat je ook voor elk nummer hetzelfde wachtwoord moet opslaan (waarom moet je de procedure dan eigenlijk twee keer doorlopen - of moet je voor elk nummer een ander wachtwoord kiezen, wat vreemd lijkt gezien je normaal gesproken bij een gebruikersnaam maar één wachtwoord kunt hebben.)
De vragen die nu resten zijn:
- Hoe krijg ik het tweede nummer geregistreerd?
- Als dat eenmaal gelukt is, hoe kan ik er dan voor zorgen dat op het privénummer de DECT-set overgaat die aan ingang 1 is gekoppeld en op het zakelijk nummer de DECT-set overgaat die aan telefooningang 2 is gekoppeld. Of is het niet mogelijk om twee DECT sets aan de Fritzbox te koppelen, zoals voorheen met de Experiabox wel?
Hartelijk dank voor suggesties!