Skip to main content

Sinds ongeveer twee weken wordt op onze vaste telefoon meerdere keren per dag door een afgeschermd nummer gebeld, echter wordt de verbinding verbroken voordat wij kunnen opnemen. We hebben een week de telefoonaansluiting (stekker) uit gehad en deze ongeveer 4 uur geleden weer aangezet. In die tijd is er reeds een keer of 6 gebeld (door deze overlastgever). In het display van onze telefoon staat alleen "Inkomend gesprek". Ik kan dit niet kwijt op de gewone website, omdat ik daar data en tijden van de beller moet opgeven, waarbij wij hebben opgenomen, maar omdat de verbinding wordt verbroken voordat wij op hebben kunnen nemen hebben die data en tijden geen enkel nut. Ikverwacht niet dat iemand hier iets mee kan qua oplossing, maar ik vraag mij af of een dergelijk probleem als dit bij anderen bekend is en of iemand een tip of advies voor ons heeft. Het is namelijk vrij storend aan het worden. Ik ga vannacht ook weer de stekker uit de aansluiting halen, omdat ik niet tig keer wakker gebeld wil worden. Ik heb geen idee of ik het moet zoeken in de richting van een “privé -treiteraar” of een “spam-achtig” gebeuren (maar ik vermoed het laatste, hoewel oplichters vaak juist contact willen en wachten tot je hebt opgenomen).

Gezien je verhaal vermoed ik dat het niet een beller is, maar een defect of storing in je Experiabox. Deze geeft dan om de haverklap de belspanning (wisselspanning) voor het bellen van je telefoon.

Want ik neem aan in het display er net iets anders staat dan wanneer ANOMIEM wordt gebeld. Want dan staat er in mijn Gigaset “Anoniem”. 

Mijn vraag is dus: welke Experiabox heb je van KPN?


Bedankt voor je reactie. We hebben de V9.

Het is inderdaad een mogelijkheid. Er zijn de laatste tijd wat stroomstoringen in onze wijk geweest, en na de laatste stroomstoring is dit probleem inderdaad ontstaan nu we er over nadenken. We gaan nu eerst de Experiabox resetten en kijken of het probleem dan is verholpen.

 


Goedemorgen @Erika Glas-Kramer, heeft de reset geholpen om van dit vervelende probleem af te komen? Mocht dit niet zo zijn, horen we dat graag. Zou je dan ook jouw forumprofiel in willen vullen? 


Goedemorgen,

De reset heeft niet geholpen, maar bij verder zoeken naar mogelijke problemen hebben we een draadbreuk gevonden in de kabel vanuit de Experia box naar onze telefoon. We hebben deze kabel vervangen en hiermee is het probleem verholpen. Zo simpel was het dus. 

Bedankt voor het meedenken.


Goed om te horen dat het is opgelost. Dit soort dingen kunnen je knap chagrijnig maken.