Skip to main content

Vanaf woensdag 21 april is in- en uitbellen niet mogelijk. Bij inbellen schakelt voicemail in, bij uitbellen komt in gesprek toon.
Tevens heeft de tv een foutcode 301; ook is de ontvanger niet te bedienen met de afstandsbediening.
Er wordt veel gepraat en gedaan, nog geen resultaat. Op donderdag 22 april is een Experia Box 10 naar mijn toegestuurd, had en heb weer goed internet, meer niet. De ontvanger accepteert de software-update niet, een nieuwe ontvanger zou opgestuurd zijn op maandag 26 april 2021. Ik krijg hierover geen bericht per e-mail. Er is een toevoeging gedaan aan mijn ticket, maar vanaf donderdag 12 uur tot aan donderdag 20.00u nog steeds niet gehoord. Hoe zou Jörg Kramer het vinden als hij al negen dagen geen contact kan hebben met zijn vaste telefoon?
Wat zal de dag van morgen brengen?

Klinkt alsof de klant configuratie niet lekker is doorgelopen in het modem of dat er een kruising in de infra zit buitens huis. Probeer eens het modem te resetten terwijl u de herstel knop aan de voorkant van de Experia Box 10 tegelijkertijd inhoud. Blijf dit inhouden totdat het power lampje op rood gaat en laat dan los dit kan 10 tot 20 seconde duren maar blijf het inhouden. De modem valt nu uit en herstart zichzelf als het goed is wordt het power lampje op een enkel ogenblik blauw en schakelt daarna weer na groen wacht tot alle lichtjes groen branden dus ook het service lampje bovenaan. En probeer nu eens opnieuw uw apparatuur uit. Mag het nog niet werken herhaal het proces nog een aantal keer. Mag u er helemaal niet uitkomen adviseer ik u echt om een monteur in te schakelen via 0800-0402 (KIanten Service) Ligt het probleem aan KPN is het verhelpen van het probleem gewoon kostenloos.


Hartelijk dank voor de tip. Gelukkig had ik ook de beschikking over Digitenne dat het steeds deed, totdat …….…

Geweldige tip van je. Gedaan zoals gezegd en het laden heeft twee keer achterelkaar plaatsgevonden.
Op 80 procent laden bij de tweede keer STOPT Digitenne en heeft geen signaal meer terwijl blauwe lampje brandt.
Maar gelukkig ging het laden van de software op de Experia box 10 gewoon door en na 20 minuten heb ik weer beeld en geluid.
Ook weer mogelijk zijn in- en uitgaande gesprekken. Ook de ontvanger gaat weer aan en uit met de afstandsbediening.
Voor Digitenne heb ik ontvanger en tv uit en aan gezet, die doet het ook weer.
NOGMAALS HARTELIJK DANK. Daar kunnen je collega’s nog wat van leren.


Geen dank hoor, daar doen we het voor 😃 Verder wil ik nog zeggen dat de Digitenne via de zendmast gaat en niet via de vaste internet aansluiting met je modem. Kan misschien te maken hebben met het weer. Je moet hierbij denken aan hoe je vroeger met het bewegen van de antennes op de TV je naar een andere zender schakelde.


Ja, dat is mij bekend.