Skip to main content
Vraag

Thuis vast bellen met onze iPhone zonder doorschakelen

  • 13 June 2024
  • 6 reacties
  • 77 keer bekeken

Wij hebben een volledig KPN abonnement met BOX 12 als modem. Dus ook vast bellen.

Ik zou nu graag met mijn iphone met mijn vast nummer kunnen bellen en gebeld worden.

Op het internet zijn allerlei oplossingen met sip accounts ed maar ik zou het graag met standaard instellingen van KPN willen oplossen. Of moet ik dan toch overstappen op een andere bel provider. Overigens is doorschakelen geen optie omdat ik zo wel gebeld kan worden maar niet zelf kan bellen.

Dat kan niet met een vast nummer bij kpn.

Via cheapconnect kan het met hun app op je telefoon. Je kan dan ook via 4G met je vaste nummer bellen. 

Je moet je nummer wel porteren naar hen.

Uiteraard heb je voor je mobiel nog steeds het kpn abonnement nodig om een VoIP provider te kunnen gebruiken. En je kunt daarnaast nog steeds met je 06 nummer bellen. 

Ik heb het anders gedaan. Gebruik gewoon het vaste nummer niet meer. Staat permanent doorgeschakeld naar m'n mobiele nummer. 


Vervang de Box12 door een FritzBox (zelf aanschaffen is op den duur goedkoper als huren bij KPN) en installeer de FritzFon app; werkt fantastisch.


Hallo @Peter-B, door de community worden al een paar mooie opties voorgesteld. Met de standaardinstellingen van een KPN aansluiting gaat datgene wat jij wil, helaas niet. 


@Jeroen van KPN ik heb de reacties gelezen. Ik ken de oplossingen. Ik heb ook een tijdje een fritzbox geinstalleerd gehad. Om het voor mijn huisgenoten niet te ingewikkeld te maken, ben ik teruggegaan naar de standaard box12 opstelling.

Ik zie het voor kpn als een gemiste kans om voor mijn vraag geen app aan te bieden. Klanten stoppen misschien hierdoor met vast bellen of stappen over naar een andere provider.

Zelf ga ik nu stoppen met de vaste lijn. Als overgang doe ik een tijdje het vaste nummer doorschakelen naar mijn mobiel.


Ik ben al 12 jaar gestopt met het vaste nummer. Waarom zou je daar zo gehecht aan moeten zijn. 

Bel sindsdien uitgaand alleen via mobiel. Kost niks in de bundel. Thuis verloopt het door bellen via wifi feitelijk via de "vaste" lijn. Maar dus niet het vaste nummer. Want dat hebben we toch eigenlijk niet meer nodig. 

Mijn broer, gezin van 4, 4 mobiele. Maar geen vaste. Gratis onderling bellen dus dat is ideaal. 

Vaste nummer is ook veel te duur in gebruik. 


Ik zie het voor kpn als een gemiste kans om voor mijn vraag geen app aan te bieden. Klanten stoppen misschien hierdoor met vast bellen of stappen over naar een andere provider.

 

Zakelijk doen we dit wel, dan kan er 1 of meerdere mobieltjes mee overgaan wanneer het vaste nummer wordt gebeld of andersom. Maar zakelijk maken we ook gebruik van voip en dect net zoals een cheapconnect.


Reageer