Skip to main content

Vandaag vaste telefonie afgesloten voor moeder die volgende week verhuist naar verzorgingshuis. Nummerbehoud vorige provider is akkoord. vervolgens duurt activatie nog tot 3 feb 2021. Dit lijkt me een zeer lange tijd en gaat ten koste van essentiële bereikbaarheid. Is hier geen versnelling mogelijk?

Hoi @jeukar . Welkom op het forum.

Voordat ik ga speculeren wil ik eerst graag meekijken. Kun jij in je profiel de relevante gegevens (liefst ook even het nummer)  van jouw moeder zetten en mij hier een seintje geven?


nummer erin gezet


Dit wordt een lastige situatie. Momenteel lijkt de infrastructuur nog niet gereed. Het telefoonnummer wordt straks over glasvezel geleverd en dat is nog niet actief.

We zullen moeten wachten op de gereedmelding van KPN Netwerk. Ik vrees dat de datum die genoemd is, wel realistisch is. 

Kan jouw moeder overweg met een mobiel? Je zou het nummer tijdelijk kunnen doorschakelen. Als het goed is blijft het actief bij ziggo totdat wij de order activeren.

 


Dank voor het antwoord, mobiel gaat'm helaas niet worden. Ziggo gaat er ook uit, de oude woning wordt met een paar weken opgeleverd. We verzinnen een truc. 


Goedemiddag , gisteren modem ontvangen en aangesloten via DSL (andere aansluiting is niet voorhanden in verzorgingshuis), er is een beltoon, maar de telefoon is nog niet geactiveerd (tfn lampje op modem brandt niet). Is dit nog steeds gepland op eind jan?


Als ik de order bekijk staat die gepland op 1-2-2021. Dat houdt praktisch in dat op een willekeurig moment op 1 februari de dienst opgeleverd wordt.

Het zou dus sowieso op 2-2-2021 moeten werken.  (desnoods door op dat moment nog even het modem een minuutje spanningsloos te maken)

Zo niet, waarschuw mij zodat ik actie kan ondernemen. 


Beste Erwin,

Helaas is het niet gelukt, op 2 feb was er nog geen verbinding, ook niet na de geadviseerde procedure herstarten. Vervolgens heb ik 3 feb met de klantenservice gebeld. Ondanks de toezegging van een urgente afhandeling, was de aansluiting vandaag 5 feb nog niet gerealiseerd. Hierop heb ik nogmaals contact opgenomen met de klantenservice, maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord en bleef ik eerder achter met vraagtekens. Graag verneem ik hoe we de aansluiting nu snel kunnen regelen. Ik ben deze service van KPN niet gewend, dus hopelijk komen we snel tot een oplossing.

 

mvg Rob Jeulink

 

Oef, dat schiet zo niet op. Ik zie dat mijn collega op 3-2 een ticket voor dit probleem heeft aangemaakt. De bal is in ieder geval wel aan het rollen gebracht. Ik vrees dat we dat zullen moeten afwachten


dank, kun je me laten weten wanneer het wel geregeld is zodat ik het bij m'n moeder kan installeren, het begint zo langzamerhand wel een mijl op zeven te worden.


Ik heb een bericht naar een speciaal team gestuurd met de vraag waar het nu precies misgaat. Ik lees vertraging bij de fysieke oplevering en dan zou er dus een opdracht bij de aannemer moeten zijn. Maar die zie ik niet.  Zodra ik meer weet, lees je van mij. 


Beste Erwin, 

Het is helaas nog steeds niet geregeld. ik heb dat niet snel, maar het begint me te irriteren. Dit is bijna niet uitlegbaar als het gaat om een gerenommeerd Nederlands bedrijf als KPN. En dan betreft het in dit geval ook nog een aansluiting voor een zeer kwetsbare groep ouderen, voor wie een telefoonaansluiting in deze Corona-tijden bijna van levensbelang is. Is er nog steeds geen indicatie waaraan het nu schort. Zit het in het verzorgingshuis, bij jullie of ergens anders, dat moet toch inmiddels duidelijk kunnen zijn.

gr Rob Jeulink

 

Via vele telefonische omzwervingen (oa via reggefiber) heb ik inmiddels begrepen dat er nog geen glasvezel in het verzorgingshuis aanwezig en dat de opdracht aan de aannemer stokt. Nu begrijp ik dat er tegenwoordig steeds meer over glas gaat, maar is de analoge optie nu volledig buiten beeld. anders ben ik bang dat het een gebed zonder eind gaat worden.

 

NB. de 'oude’ aansluitingen van KPN zijn allemaal aanwezig.


Dan zou er een compleet nieuwe order in het systeem moeten. Het probleem daarbij is dat het ordersysteem geautomatiseerd is en automatisch de beste ‘drager’ (koper of glas) kiest. Dat lijkt me een mission impossible om eerlijk te zijn. 

Heeft het verzorgingstehuis hier ook een mening over? Zijn er meer bewoners die op hun diensten wachten?