Skip to main content

Een goedemorgen KPN,

Op de facturen van juli en augustus staan verbruikskosten voor bellen binnen Nederland opgenomen, terwijl ik gewoon een BelOnbeperkt Nederland abonnenment heb. Voor die tijd ging het wel goed. Het abonnement is ook niet recentelijk gewijzigd of iets dergelijks.

 

  1. Hoe kan dit?
  2. Graag corrigeren en de ten onrechte gefactureerde bedragen terugstorten.

 

Hallo @RuudKPN 

Waren het wel gesprekken naar ‘normale’ nummers? Extra kosten voor informatie & servicenummers vallen er buiten.

 

Geldt onbeperkt bellen ook voor betaalde nummers en servicenummers?

Onbeperkt bellen is inclusief het bellen naar gratis nummers (0800, 088). Ook is onbeperkt bellen inclusief bellen naar betaalde informatienummers (090x, 18xy, 084, 087), maar bij deze nummers is het exclusief de extra kosten die bij de betreffende dienst genoemd worden.

(bron)


Dit heb ik uiteraard eerst gecontroleerd.  Gewoon mobiele en vaste nummers binnen Nederland. Deze zelfde nummers waren ook tot en met juni gespecificeerd met 0.00 euro gesprekskosten, met ingang van juli zijn ze ineens wel voorzien van bedragen, terwijl ook de kosten voor BelOnbeperkt Nederland gewoon doorlopen.


@RuudKPN 

Dat lijkt dan idd fout. Zet je pers. gegevens (privé) in je Forum profiel, alleen zichtbaar voor KPN en jou. Dan kan een KPN moderator met je meekijken.


Toegevoegd


Welkom op het forum @RuudKPN, hoewel de aanleiding minder leuk is. Ik zie inderdaad  dat alles ná 23 juli in rekening wordt gebracht terwijl bel onbeperkt daarnaast gewoon aan staat. Dat klopt natuurlijk van geen kant :expressionless:

Hoe dit kan? Geen idee, het is erg vreemd!

Omdat ik niet begrijp waarom dit gebeurt en er eigenlijk van uit ga dat er ergens iets niet goed staat waardoor je ook op de komende facturen weer gesprekskosten zult zien, wil ik eerst een melding aanmaken voor onze facturatie afdeling. Daar kunnen ze uitzoeken wat er mis gaat en de teveel in rekening gebrachte kosten in 1 keer vergoeden. Het kan even duren voordat ik een reactie van ze krijg, zodra dat het geval is hoor je weer van mij!


Hi @RuudKPN, het euvel is gevonden en het probleem dat de onterechte kosten veroorzaakte is opgelost :blush:

Je zult de belkosten op je volgende of daarop volgende factuur weer van ons terug ontvangen!


Prachtig, hartelijk dank!

 


Graag gedaan!