Skip to main content

Ik wil mijn FRITZ! Fon C5 DECT-telefoon naar mijn FRITZ! Connect Box 7590. Hiervoor heb ik de toegangsgegevens = gebruikersnaam en wachtwoord voor mijn telefoonverbinding nodig, die ik helaas niet meer heb. Waar kan ik dit opnieuw opvragen bij KPN?

Hallo @phil1234 , @wjb  kan en wil je daarmee misschien wel helpen. Er bestaat een speciaal topic over, dat ik echter niet zo snel kan vinden.

 


Ik dacht dat het voldoende was om de KPN wizard te doorlopen op de FRITZ!Boxen met de nieuwste firmware.

En anders zal je via de SIP servicetool jouw wachtwoord moeten instellen.


Ik heb de gebruikersnaam en het wachtwoord via de SIP-servicetool opgevraagd en deze gegevens in de router ingevoerd:

Gebruikersnaam = ....... @ ims.imscore.net
Wachtwoord = ..............
Registrar = https://www.kpn.com/

Proxy-Server = voip1-ext.kpn.net

De telefoon is nog steeds niet geregistreerd en ik krijg geen verbinding. Kan iemand mij verder helpen?


Hoe kom je aan die registrar?

Die moet namelijk "ims.imscore.net" zijn.


Hartelijk dank voor uw wenk. Ik heb de gegevens gecorrigeerd en heb nu de volgende gegevens ingevuld:

Gebruikersnaam = ....... @ ims.imscore.net
Wachtwoord = ..............
Registrar = ims.imscore.net

Proxy-Server = voip1-ext.kpn.net


Helaas is de controle van de telefoon weer mislukt en is de aanmelding bij de telefoonaanbieder mislukt.


@phil1234 Onder Telephony // Phone Numbers meld je je telefoonnummer aan bij KPN; dat doe je met de SIP-gegevens. Als de verbinding gemaakt is zou je met een bekabeld telefoontoestel aangesloten op FON1 kunnen controleren of die werkt.

Daarna kun je onder Telephony // Telephony Devices // Device Overview je C5 Decttoestel aanmelden, en nog veel meer apparatuur, zoals ingebouwd antwoordapparaat en GSM met FritzFon-app.

Mijn 7490 staat nog ingesteld op de Engelse taal, jouw 7590 kan ingesteld op Nederlands, en dan zul je ongetwijfeld de overeenkomstige menu’s zien.


Het is gelukt! Bedankt voor de nuttige informatie.