Skip to main content

Tijdens gesprekken met mijn Dallas Comfort + kan ik soms de persoon die mij belt niet goed horen . Er missen halve woorden. Zij kunnen mij wel goed horen. Het is heel moeilijk te volgen. Dit is bij meerdere personen een probleem.

Hoi, welkom op het forum :bouquet:

Lastig hoor. Dit kan aan meerdere factoren liggen. Zeker als je telefoon via het modem is aangesloten, wat tegenwoordig meestal is.

Heb je al uitgesloten of juist vastgesteld dat het aan je telefoon ligt? Door bijvoorbeeld een ander toestel aan te sluiten. Of handset probleem; andere handset?

Of zet de handset eens op luidspreker (handsfree) om uit te sluiten dat de oorspeaker niet helemaal goed is.


Hallo @Sammy Stevenson Welkom hier op het KPN Forum! Heb je de opmerking van PeterG al gezien? En zou je -mocht het probleem nog spelen- daar op in kunnen gaan? We zijn benieuwd naar je reactie! 


Hi Peter en Bart 

heel hartelijk dank voor jullie response. 
ik heb drie handsets die bij hetzelfde base station horen. 
 

ik heb ze nu alle drie getest:

— ze werken redelijk als ik gewoon met de oor speaker luister. Aan de andere kant kunnen ze mij ook goed horen. Er zit wel een ruis.

—- bij het gebruik van de luidspreker (hands free) is het heel slecht. In alle drie handsets. Ik heb iemand gevraagd mij te bellen en gewoon een stukje uit een krant te lezen en de kwaliteit van het geluid is heel slecht. Flarden van woorden zijn niet hoorbaar. 
 

de telefoons net nieuw eigenlijk. 

ik ga nu proberen of ik een andere telefoon kan vinden om te zien of dat goed werkt.

 


 


 

 

 


Het basisstation zit ook op de router . Zou het probleem misschien een echo zijn ?


Dat was een disaster - het instellen van die zes mode op een van de handsets: resultaat was dat de hands free nog veel slechter was. 
 

KPN help 😢


N.a.v. je bevindingen heb ik een vraag.

Welk modem is de telefoon op aangesloten?


Op aanraden van de giga set helpline heb ik nu alle telefoons en modem van elkaar afgehaald en elec eraf. Vervolgens weer allemaal in goede volgorde aangezet en handsets aangemeld. Dit zou moeten helpen. Maar dit werkte ook al niet.

kpn gebeld - helpline adviseert toestel om te ruilen 

😢


Herhaling.

N.a.v. je bevindingen heb ik een vraag.

Welk modem is de telefoon op aangesloten?

Ik ga nog niet direct uit van het toestel.


Peter, het is een KPN Experia modem 


Zo heten ze al sinds de middeleeuwen…. :slight_smile:

Is het een V8, V9, V10 of V10A ?


😂. Het is een V10. Dus toch deze eeuw 😃


Dus toch deze eeuw 😃

Yep!

Wel apart. De V10 staat bekend om z'n betrouwbare telefonie. Want ik vermoed dat het toch een probleem met het modem is.

Overigens gebruik ik hier al 8 jaar alleen een mobiel (met onbeperkt bellen) zodat ik voor iedereen altijd onder één en hetzelfde nummer bereikbaar ben.