Skip to main content
Beantwoord

Twee vaste nummers: een vast nummer doorverwijzen naar mobiel

  • 4 September 2024
  • 10 reacties
  • 63 keer bekeken

Goedemorgen, We hebben momenteel twee vaste nummers, een daarvan zouden we willen laten vervallen het andere nummer zou door moeten verwijzen naar een mobiel nummer kan dit en zo ja hoe?

Zijn er kosten oid?

1 vast nummer kun je gewoon opzeggen en het andere vaste nummer kun je via Mijn KPN permanent doorschakelen naar een mobiel nummer @Jheroen 

Het doorschakelen op zich is gratis, alleen de belkosten van vast naar mobiel betaal je, al of niet uit de bundel, want degene die jou belt weet niets van de doorschakeling afen hoeft daar dus ook niet voor te betalen.

 

Admin edit: Als je ook Mobiel van KPN hebt, dan betaal je voor doorschakelen naar jouw mobiele nummer geen gesprekskosten.


Ha Jan,

Dank voor je snelle antwoord, uit de bundel, welke bundel bedoel je hiermee?


Die kosten komen op het thuisabonnement lijkt mij. En een thuisabonnement heeft nooit een bundel.

Als u ook mobiel bij KPN heeft, dan is onderling bellen gratis. Dus doorschakelen zal dan gratis zijn lijkt mij. Als u mobiel bij een andere provider zit kunnen de kosten behoorlijk oplopen.


Ik heb alles bij KPN,  mobiel, internet, tv.
Dus in dit geval zou doorschakelen niks kosten? Eén vast nummer is gratis bij abonnement, extra nummer kan vervallen en ook de belbundel voor vast kan vervallen omdat we niet meer via het vaste nummer bellen; klopt deze redenering?


Ik heb alles bij KPN,  mobiel, internet, tv.
Dus in dit geval zou doorschakelen niks kosten?

Ik denk het niet. Weet het zeker.

Eén vast nummer is gratis bij abonnement,

Nee. KPN is niet de kerstman. En ook niet de sinterklaas. De kosten zitten bij oudere abonnementen gewoon in de pakketprijs meegenomen. En bij nieuwere abonnementen kost het eerste nummer 2 euro per maand.

extra nummer kan vervallen en ook de belbundel voor vast kan vervallen omdat we niet meer via het vaste nummer bellen; klopt deze redenering?

Ja ik denk het wel.


https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-vaste-telefoon

 


Ha Jan,

Dank voor je snelle antwoord, uit de bundel, welke bundel bedoel je hiermee?

van je thuisabo als je bijvoorbeeld onbeperkt bellen hebt.

Verder als je van combivoordeel gebruik maakt is onderling bellen gratis, dus het doorschakelen ook. @Jheroen 

Een vast nummer zit niet gratis in je abo, bij de oude abo's werd het telefoonabo niet apart vermeld, maar dat heeft KPN dit jaar aangepast.

Het telefoon abo wordt nu wel apart vermeld, de basisprijs verlaagd zodat het eindbedrag toch gelijk blijft.

 


Die kosten komen op het thuisabonnement lijkt mij. En een thuisabonnement heeft nooit een bundel.

Als u ook mobiel bij KPN heeft, dan is onderling bellen gratis. Dus doorschakelen zal dan gratis zijn lijkt mij. Als u mobiel bij een andere provider zit kunnen de kosten behoorlijk oplopen.

Je hebt toch bellen onbeperkt, dat is toch een bundel @Nick83 ?


Dank mensen, jullie reacties kloppen helemaal. Het antwoord heeft geholpen 🙂


Alle kpn nummers met abonnement in één huishouden hebben onderling kosteloos bellen. Derhalve zijn er geen gesprekskosten op de doorgeschakelde gesprekken van vast naar mobiel.

Stel de doorschakeling in via de app. Als je het aantal keren overgaan op 1 zet registreert de nummermelder in het nog aangesloten toestel de oproep. Dan kun je achteraf nog zien wie jou, nog, via het vaste nummer heeft gebeld. 


Reageer