Skip to main content
Antwoord

Twee vaste nummers met KPN Box 14 die maar 1 telefoniepoort heeft

• November 5, 2025
  • 4 reacties
  • 37 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Via de website van KPN heb ik twee vaste nummers besteld en gekregen. Ik zie de nummer ook terug in de KPN Box 14 modem. Echter, bij het aansluiten kom ik er achter dat er maar 1 fysieke poort zit voor analoge toestellen. 

Beide nummer laten nu het toestel op die ene poort overgaan, ik zou graag een tweede analoge toestel met het andere nummer koppelen. 

Is dit nog te splitsen in twee poorten, of moet ik een apart apparaat / modem regelen voor dat tweede nummer? 

Beste antwoord door Marlon92

KPN gaat dit alleen voor je oplossen denk ik als je terug gaat naar 1 gbit. Dan kan je wellicht wel een KPN Box 12 krijgen. Deze heeft 2 telefonie poorten. 

Als jij echt 4 gbit wil houden, dan zou je zelf kunnen investeren in een voip ata. Google daar eens op.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 5, 2025

Beste ​@EelcoM74 misschien heb je iets aan onderstaand topic met eenzelfde vraag:

• Antwoord
  • November 5, 2025

KPN gaat dit alleen voor je oplossen denk ik als je terug gaat naar 1 gbit. Dan kan je wellicht wel een KPN Box 12 krijgen. Deze heeft 2 telefonie poorten. 

Als jij echt 4 gbit wil houden, dan zou je zelf kunnen investeren in een voip ata. Google daar eens op.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 5, 2025

Ah ik was al bang dat er geen standaard oplossing zou zijn. Wel jammer dat de KPN website me daar niet voor gewaarschuwd heeft in het bestelproces. Maar ik ga inderdaad even zoeken naar losse VOIP ATA opties. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 5, 2025

Ik vrees dat het niet zo vaak meer voorkomt, en dat er daarom maar één aansluiting op zit.