Skip to main content

Op alle twee de vaste telefoons kan ik een tweede inkomende oproep aannemen via de R toets, dit lukt niet met het handset.

Hi @dlsc123! Welkom op ons Forum. Bedankt voor je vraag. Als ik je goed begrijp heb je een vaste telefoonverbinding met 3 handsets. Op twee daarvan kun je met de R toets een wisselgesprek aannemen. Dit lukt niet op de derde handset, klopt dit? 

Zijn alle handsets gelijk aan elkaar? En weet je of dit in het verleden wel gewerkt heeft?


Het zijn twee vaste gehandicate telefoons, ( KPN ) geïnstalleerd,  en ėėn dubbel hand set. Met de twee vaste werkt het perfect, met de handset niet.


Aahh oké, Dankjewel @dlsc123! Wat voor merk en type toestellen zijn het?  
Kon het in het verleden wel met de losse handsets?


Ja met de oude Arizona de luxe 500 zonder probleem. Deze is een zelfde toestel, maar een merk clone. Uit de KPN WINKEL. Maar liefs 300 Euro, ja meneer pluge and play. Maar als het niet werkt, niet thuis.


Ik neem aan dat ie is aangesloten op een ouderwetse PSTN lijn?

Want via phone-poort op het modem wordt die zenuwe functie niet aangeboden.

Mogelijk moet je de flash-tijd verlengen! Hoe je dat doet zie de gebruikershandleiding.

N.B. Ik had áltijd gewoon een Gigaset gekocht en niet zo'n veel te dure kopie van/bij kpn.


Inderdaad een oude lijn verbinding, mensje is in de 90 en snapt niets meer van  iphone.


Op die leeftijd lijkt me wisselgesprek ook niet prettig / rustig bellen.

Zonder wisselgesprek scheelt 't ook al weer € 1,24 per maand (bron).

Maar het is vast opgelost met langer instellen van de flashtijd. Standaard is dat 800 ms. Dat is nu vast te kort.

Enige wat je tegen iemand die onderdoor komt kan zeggen “ik ben in gesprek met iemand anders. Ik bel je zo terug (of… bel je zo terug)”.

Nou, dat snapt iemand ook wel als ie de bezettoon krijgt. Bovendien hoef je niet het lopende gesprek te onderbreken (wat ik nooit zo prettig vind als ik met iemand bel die wisselgeprek heeft).


We gaan het proberen met de flash tijd instelling. Bedankt voor de reactie.


We gaan het proberen met de flash tijd instelling.

Kijk daarvoor even in de handleiding. Onder de index/trefwoorden. Voor mijn Gigaset wordt het vermeld onder Flashtijd en Pauze.

Via het menu is het nml niet te vinden, want het is een '’verborgen'’ instelling.