Skip to main content

Ik heb een telefoonnummer bij KPN maar ik kijg het niet voor elkaar om het intestellen bij 3cx ik gebruik niet de modum van KPN maar een UDM Pro van unifiik hoop dat iemant mij kan helpen om het intestellen want ik kan ook niet voor KPN kiezen in de dropdown menu als ik NL kies voor country

Kan je hiermee verder?
https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Hallo ​@MisticDruid 

Lukt het instellen wel met de informatie in deze 2 posts?

hallo ​@GeSp,

Nee sorry heb ik al geprobeerd maar dat is een post van 4 jaar geleden de instellingen van 3cx zijn zoveel veranderd dat ik er helemaal niets meer mee kan

hallo ​@AriënC,

Daar heb ik mijn instellingen van maar zoals ik al zei staat KPN niet bij de dropdown menu

Voor dit soort apparatuur zijn er binnen de KPN community enkele experts die eventueel je verder op gang kunnen brengen. Ik zie in het "algemene gebruik een eigen router" topic dat ​@dmutsaers gebruik maakt van Unifi. Hij is toen goed op weg geholpen door mede community lid ​@wjb 

Staat SIP uit op jouw UDM Pro (als die instelling er is)?

Kan je eens screenshots delen van de instelling in 3CX? Uiteraard wel persoonlijk gegevens even (gedeeltelijk) wegpoetsen.

zo heb ik hem ingestelt

dit zie ik en als ik het goed heb zou dat rode vierkantje groen moeten zij

maar waar moet ik het ip adres invoelen bij KPN

hallo ​@wjb

ik zie niets in mijn udm pro staan van SIP maar dat zou ook niets uit moeten maken omdat ik mijn 3cx in de cloud heb zitten en niet on prem

niet on prem

even zoeken : https://en.wikipedia.org/wiki/On-premises_software

Aha, niet bij je thuis, dus ook niet van je thuis IP adres, en dat kannie met KPN voip.

Oké, dus je draai jouw 3CX omgeving "in the cloud".

De vaste telefonie van KPN is alleen te gebruiken binnen het KPN netwerk, niet daarbuiten.

Ik heb jaren terug in de bèta testfase van het vrijgeven van de SIP/VoIP functionaliteit geopperd om dit zelfs te beperken tot de eigen vaste aansluiting binnen het KPN netwerk zodat het "kapen" van de SIP aansluiting zo goed als onmogelijk wordt. Ik weet niet of dat geïmplementeerd is maar in ieder geval zal het niet werken als die 3CX omgeving zich buiten het KPN netwerk draait.

En doorsturen over een tunnel, VPN oid ?

Nou zou ik die moeite niet doen, ik weet wel een andere oplossing met nog andere voordelen ook.

Nou zou ik die moeite niet doen, ik weet wel een andere oplossing met nog andere voordelen ook.

Gewoon je nummer naar CheapConnect porteren en klaar is Kees.

Reageer