Skip to main content

Als iemand mijn voicemail inspreekt (op mijn vaste nummer) word ik direct daarna gebeld door voicemail. Dat laatste is overbodig (want ik krijg tenslotte ook een email), hoe kan ik uitzetten dat ik word gebeld door voicemail?

Hallo @Franckey , misschien kun je in onderstaande link iets vinden:

https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm


Hallo @Franckey , misschien kun je in onderstaande link iets vinden:

https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm

@JanD daar had ik al gekeken, maar daar staat het antwoord niet 


Hallo @Franckey 

 

Het enige wat ik er over vond komt uit dit topic en heb ik even aangepast zodat het nummer klopt wat voor Notificatie staat, hopelijk lukt het zo om dat belletje uit te zetten:

 

Menu voicemail


1⃣Begroetingen
▫1⃣ Eerste persoonlijke begroeting
▫2⃣ Tweede persoonlijke begroeting
▫3⃣ Standaard begroeting met ingesproken naam
▫4⃣ Standaard begroeting met telefoonnummer
2⃣Instellingen
▫1⃣ Toegangscode
▫▫1⃣ Wijzigen
▫▫2⃣ Wanneer wordt toegangscode gevraagd
▫2⃣ Afspeelinstellingen
▫▫1⃣ Berichtinformatie
▫▫2⃣ Berichtopties
▫3⃣ Berichten ontvangen
▫▫1⃣ Berichten ontvangen in/uitschakelen
▫4⃣ Notificatie
▫▫1⃣ Notificatieinstellingen
9⃣Engels
0⃣Uitleg
▫1⃣ Uitleg over voicemail
▫2⃣ Meer informatie over berichten
▫3⃣ Meer informatie over instellingen

Je moet in het menu eerst Instelling (optie 2) kiezen. Dan noemen ze het Notificatie (van wat?? blijkt notificatie Voicemail te zijn.

Dan kun je notificatie van voicemail berichten aan of uit zetten.

Staat het aan, dat komt op het schermpje een knipperend symbooltje. Dat was het bij XS4ALL. Bij KPN wordt er ook nog gebeld om te melden dat je een Voicemail bericht hebt. Én het Fixed Line lampje van mijn Fritzbox modem staat te knipperen.

Ik heb alles uitgezet en het is via de MijnKPN App zo ingesteld dat ik een mail krijg met de voicemail als bijlage. Ik hoop dat dat wel blijft werken, want kan ook problemen geven. 


Hoi @Franckey, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Ben je eruit gekomen met de laatste tips van @GeSp hierboven? 


Hallo @Franckey 

 

Het enige wat ik er over vond komt uit dit topic en heb ik even aangepast zodat het nummer klopt wat voor Notificatie staat, hopelijk lukt het zo om dat belletje uit te zetten:

 

Menu voicemail

 


1️⃣Begroetingen
▫️1️⃣ Eerste persoonlijke begroeting
▫️2️⃣ Tweede persoonlijke begroeting
▫️3️⃣ Standaard begroeting met ingesproken naam
▫️4️⃣ Standaard begroeting met telefoonnummer
2️⃣Instellingen
▫️1️⃣ Toegangscode
▫️▫️1️⃣ Wijzigen
▫️▫️2️⃣ Wanneer wordt toegangscode gevraagd
▫️2️⃣ Afspeelinstellingen
▫️▫️1️⃣ Berichtinformatie
▫️▫️2️⃣ Berichtopties
▫️3️⃣ Berichten ontvangen
▫️▫️1️⃣ Berichten ontvangen in/uitschakelen
▫️4️⃣ Notificatie
▫️▫️1️⃣ Notificatieinstellingen
9️⃣Engels
0️⃣Uitleg
▫️1️⃣ Uitleg over voicemail
▫️2️⃣ Meer informatie over berichten
▫️3️⃣ Meer informatie over instellingen

Je moet in het menu eerst Instelling (optie 2) kiezen. Dan noemen ze het Notificatie (van wat?? blijkt notificatie Voicemail te zijn.

Dan kun je notificatie van voicemail berichten aan of uit zetten.

Staat het aan, dat komt op het schermpje een knipperend symbooltje. Dat was het bij XS4ALL. Bij KPN wordt er ook nog gebeld om te melden dat je een Voicemail bericht hebt. Én het Fixed Line lampje van mijn Fritzbox modem staat te knipperen.

Ik heb alles uitgezet en het is via de MijnKPN App zo ingesteld dat ik een mail krijg met de voicemail als bijlage. Ik hoop dat dat wel blijft werken, want kan ook problemen geven. 

Bedankt, dit is inderdaad de oplossing!


Hoi @Franckey, goed om te zien dat er al hulp toegesneld is. Ben je eruit gekomen met de laatste tips van @GeSp hierboven? 

Ja, het is hiemee gelukt. Wel wat aandachtspunten voor KPN:

  • Jammer dat deze uitleg niet op de KPN website te vinden is.
  • Vreemd dat deze instelling niet via de website in te stellen is, op de plek waar je ook voicemail naar email instelt.
  • Zoals al genoemd is het item in het voicemail menu niet duidelijk
  • Los van dit issue: als XS4ALL klant vind ik het self service center en bereikbaarheid klantenservice een flinke achteruitgang bij KPN. Kan er niet meer van XS4ALL overgenomen worden? Bijv manier van beheer voicemail en emailadressen?