Skip to main content
Vraag

Uitzetten wifi op Experia Box v10 en vast bellen via KPN modem

• March 19, 2026
  • 6 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik heb een experiabox v10 van KPN gisteren geïnstalleerd. Voor de wifi in huis heb ik deco. Moet nu de wifi functie van het modem worden uitgezet en zoja hoe doe ik dat? De tweede vraag is: Ik heb in het abonnement vastbellen afgesloten. De telefoon is via kabeltje verbonden met de experiabox v10. Echter de vaste lijn werkt niet! Als ik mijn nummer bel via mijn mobiel krijg ik de ingesprektoon. Als ik de vaste telefoon “aan” zet heb ik geen toon. Dus geen verbinding?!

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@Jos HJ zet de wifi maar uit in de V10, want die kan niet samenwerken met jouw eigen wifipunt.

Als je deV10 hebt staan, dan zie je bovenop de modem 3 druktoetsen. De middelste daarvan houd je zolang ingedrukt tot het wifilampje aan de zijkant uitgaat.

Als je glasvezel hebt, haal deze is minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een herstart.

Heb je de telefoon wel op poort#1 van de modem aangesloten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2026

Hartelijk dank. Ja de telefoon zit op poort 1 en na contact met de klantenservice is de experiaboxv10 gereset. De telefoon doet het nu gewoon! Groeten van Jos HJ

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2026

Toch nog even een reactie. Ik heb op het middelste knopje gedrukt, maar het lampje blijft branden. Doe ik iets fout? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 19, 2026

Beste ​@Jos HJ , Ik schreef eerder ingedrukt houden tot het lampje uitgaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2026

Oké ga ik doen! Dank je wel!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Jos HJ, welkom op onze community! Ik zie dat jullie er al goed uit gekomen zijn!

Voor alles over de werking van de V10 kun je ook terecht in onze kennisbank:

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!