Skip to main content

Mijn zus en ik zijn al minimaal een hele werkdag bezig met het oplossen van een probleem. Het is onmogelijk om contact te krijgen met een medewerker die ons daadwerkelijk verder kan helpen. Dit is mijn laatste redmiddel. MijnĀ  moeder (oud, blind, doof, slecht ter been) kreeg een brief met de mededeling dat haar telefoon van analoog naar digitaal zou gaan. Er zou en monteur langskomen om alles te regelen, alles afgesproken, hartstikke fijn. Toen bleek dat zij een nieuw nummer zou krijgen. Dat kan natuurlijk niet. Een vrouw van 89 die afhankelijk is van haar telefoon kun je niet opzadelen met een nieuw nummer. Vervolgens bleek dat het alarm dat zij heeft, pas na drie dagen gekoppeld zou kunnen worden aan haar nieuwe digitale telefoonverbinding. Ook dat kan niet, mijn moeder moet 24/7 gebruik kunnen maken van haar alarm. Na ontzettend veel bellen, met telkens de belofte teruggebeld te worden, wat uiteraard niet gebeurde, zijn wij het nu zat. Onze vraag is simpel: hoe kan mijn moeder haar nummer behouden en bij omzetting niet zonder alarm komen te zitten? Ik kan mij niet voorstellen dat zij de enige in het land is die met dit probleem zit. Graag hulp.

Welkom op het forum @Kaat1964. Een persoonsalarm dat zonder diensten komt is iets dat we op alle mogelijke manieren willen voorkomen. Ik zou je willen vragen om je profiel aan te vullen met de gegevens van het abonnement waarom het gaat. Laat hier even weten als je dat gedaan hebt en dan gaan we voor je aan het werk.Ā 


Bram ik heb het profiel aangepast.


Bedankt voor de gegevens @Kaat1964, ik zie dat jullie hier de afgelopen dagen/weken al meerdere collega's over gesproken hebben. Mijn collega gisteren schrijft dat jullie er voor zouden kiezen deze foutieve wijziging te annuleren waarna we de juiste weer kunnen doorvoeren. Dat lijkt mij ook de handigste route. Ik kan dit zelf helaas niet voor je doen, op dit moment is hij ook nog niet geanulleerd.
Ik wil je dan eigenlijk toch weer aanraden om met onze collega's van de afdeling opzeggingen te bellen op 0800-0402 (tegen de computer zeggen dat je wilt annuleren of opzeggen). Die collega kan de bestelling dan voor je annuleren en je meteen helpen met het plaatsen van de correcte bestelling mƩt nummerbehoud.


Uiteindelijk is het gelukt om de afspraak te verzetten naar 16 februari te verzetten alleen is het nummerbehoud niet gelukt dus dat moet worden aangepast. Ik heb daarvoor wel drie keer moeten bellen en online kan ik niks regelen, heel vervelend. Nu word ik morgen teruggebeld als het gelukt is om de monteur te regelen en tevens het nummer te behouden.


@Kaat1964Ā Fijn dat het nu in ieder geval gelukt is, al mocht het wat moeite kosten!Ā 

Zou je hier morgen een reactie kunnen achterlaten als je gebeld bent? Dan kunnen wij de situatie ook in de gaten houden! :)Ā