Skip to main content

Heb op 24-6 de pstn lijn van mijn vader telefonisch stopgezet. Omdat dit binnen de termijn van reguliere kostenverhoging was, kon dit per direct opgezegd worden. Op 2-7 heeft hij abbo. kosten betaald voor de termijn 01-06 t/m 31-07.

Op 25-6 was de lijn dood en zie dat de rekening doorloopt tot 28-6 (acceptabel).

Op 04-08 krijgt hij eindafekening waarbij hij 1 maand terugkrijgt,(maand juli) maar waar hij wel €25,99 'afkoopsom" moet betalen.

Mn vader heeft al jaren een doorlopend contract, dus niks nieuws afgesloten.

Vanwaar de afkoopsom. Heeft kpn per abuis niet doorgehad dat hij per direct op kon zeggen(verhoging abbo) of ander addertje. 

Staan uiteraard ook nog belkosten op 01-06 t/m 28-06 maar dat zijn minimale kosten en staan apart gespecificeerd. Ben daar dus niet mee in de war.

Aanvulling. Volgens mij moet hij minimaal 1 mnd van €26,86 retour krijgen. Met belverbruik van €6,92 zou hij onder de streep €19,94 moeten krijgen. 

Nu volgens kpn €3,36 betalen.


Even gegoogeld. Maar verhoging van kpn betreft dus NIET de inflatiecorrectie, maar verhoging van€1,90 per maand tbv kwaliteit,stabilteit en veiligheid. Kosteloos opzeggen moest voor 1juli dus voloe aan dat critetium.


Hm. Had gehoopt dat er iemand interns reageerde. Maar denk dat iedereen incl  ikzelf op vakantie is.

Vanuit Turkije, dus kan metmijn e.u. bundel in tegenstelling tot vodafone niet gebruiken om klantenservice te bellen daarover.

Zal over 1,5 wel doen

 


Ik hoop dat er nog een KPN medewerker reageert. Maar eigenlijk is PSTN een klein beetje een probleem hier op het forum. Het is een aparte afdeling bij KPN waar de medewerkers hier op het forum eigenlijk niets mee kunnen dacht ik. Het moet volgens mij via de telefonische helpdesk geregeld worden.


Ik hoop dat er nog een KPN medewerker reageert. Maar eigenlijk is PSTN een klein beetje een probleem hier op het forum. Het is een aparte afdeling bij KPN waar de medewerkers hier op het forum eigenlijk niets mee kunnen dacht ik. Het moet volgens mij via de telefonische helpdesk geregeld worden.

Ik denk dat als het over de administratie & facturen gaat we gewoon alles kunnen uitzoeken. Dit kon ik ook nog prima toen ik in de winkel werkte van KPN. Dus zorg dat je forumprofiel is aangevuld en dan zal een moderator binnenkort reageren. 


Kan profiel wel aanpassen, maar praat voir mijn vader van 80 jaar oud wiens zaken ik behartig. Mijn profiel in deze weergeven zou verwarrend werken. In openbare chat gegevens aanleveren wordt afgeraden. Meestal vraagt iemand om een P.M.


Hi @seeker112! Welkom op het forum. Ik snap je ontevredenheid. Maar als het goed is heb ik goed nieuws voor je.

De vorige keer dat ik ditzelfde signaal ben tegengekomen ging het om een fout in de manier waarop het abonnement wordt afgesloten. In dat geval wordt het bedrag op de eindfactuur automatisch vergoed. Als dat hier ook zo is dan hoef je alleen nog de eindfactuur te controleren. 

Kan je bevestigen dat dit nog om een lopende factuur gaat en dat je eindfactuur nog moet komen?

Als dit wel al de eindfactuur was dan moet ik even voor je kijken waarom deze kosten gerekend zijn. Om dat te kunnen heb ik nog wel wat gegevens van je nodig. Vul daarvoor je profiel in. Laat weten wat het vaste nummer was en op welk adres deze was aangesloten. Laat hier weten als je die gegevens hebt ingevuld en zodra ik iets gevonden heb hoor je het gelijk van me. 


Heb profiel aangepast naar mijn vaders gegevens waarvoir ik bevoegdheid heb tot handelen. Aangezien er een 'afkoopsom' vermeldt staat ga ik ervan uit dat het eindfactuur is. Klantnr. Is bij een pstn lijn het vaste telefoon nr.


@bram. Weet je al of iemand er op in is gesprongen.

Denk dat eventuele helpers denken dat jij ernee bezig bent en niet in elkaars vaarwater(dubbel werk)gaan zitten.

Zo niet, ook geen probleem.


@seeker112 ik heb goed nieuws en minder goed nieuws.

Het goede nieuws is dat het bedrag wordt vergoed. In dit geval was het bedrag een gevolg van de manier waarop het abonnement is opgezegd. Het PSTN abonnement was al tijden contractvrij. Maar wel geldt daarvoor een opzegtermijn. Die was van onze kant niet aangehouden. Daardoor werd automatisch dit bedrag aan de factuur toegevoegd. 

Het minder goede nieuws is dat de facturen van PSTN 1 keer per 2 maanden komt. Dit betekent dat de vergoeding wordt gestort over ongeveer 2 maanden. Je hoeft hier verder niks voor te doen. Het staat vanzelf op de rekening. Maar dus wel op het moment dat de volgende factuur was gekomen. 

Laat je hier weten als je nog andere vragen hebt?

 

 


Dank je wel Bram.

Het is niet van de armoede dus 2 maanden wachten overleeft ie wel.

Paar vragen/opmerkingen over jouw reactie?

' Maar wel geldt daarvoor een opzegtermijn. Die was van onze kant niet aangehouden.'

Wat bedoel je hier precies mee? Er is vanuit ons toch geen opzegtermijn bij verhoging abbonnement? 

Of bedoel je dat jullie wel onterecht opzegtermijn gerekend hebben?

 

'Maar dus wel op het moment dat de volgende factuur was gekomen.'

Nam aan dat onze laatste factuur eindfactuur was totdat deze fout ontdekt was?

En nu dus "nieuwe' eindfactuur krijg?

Of is opzegging helemaal fout verwerkt omdat je spreekt over 'de volgende factuur'

Kan zijn dat de de dingen anders lees, dan dat jij bedoelt. Sorry daarvoor dan.

 


Hi @seeker112

“Kan zijn dat de de dingen anders lees, dan dat jij bedoelt. Sorry daarvoor dan.”
Nee, in dit geval had ik het duidelijker kunnen schrijven. Dus geen excuses nodig. 😉

“Of bedoel je dat jullie wel onterecht opzegtermijn gerekend hebben?”
Bij ieder abonnement geldt een opzegtermijn, ook als het contract verlopen is. Dit is gebruikelijk een maand. Als wij een abonnement opzeggen en in onze systemen die opzegtermijn niet aanhouden, wordt er een bedrag gerekend. Bij de wijziging is het PSTN abonnement opgezegd. Maar in onze systemen is geen rekening gehouden met de opzegtermijn. Dat is in dit geval een fout van onze kant geweest. De kosten zijn daarmee onterecht. Vandaar dat deze vergoed zijn.

“Nam aan dat onze laatste factuur eindfactuur was totdat deze fout ontdekt was? En nu dus "nieuwe' eindfactuur krijg?”
Dit klopt. En die nieuwe eindfactuur komt op het moment dat de volgende gebruikelijke factuur was gekomen. Dus 2 maanden na je vorige factuur. Dat is de laatste factuur en daarmee moet alles volledig zijn afgerond. 


Hi @seeker112

“Kan zijn dat de de dingen anders lees, dan dat jij bedoelt. Sorry daarvoor dan.”
Nee, in dit geval had ik het duidelijker kunnen schrijven. Dus geen excuses nodig. 😉

“Of bedoel je dat jullie wel onterecht opzegtermijn gerekend hebben?”
Bij ieder abonnement geldt een opzegtermijn, ook als het contract verlopen is. Dit is gebruikelijk een maand. Als wij een abonnement opzeggen en in onze systemen die opzegtermijn niet aanhouden, wordt er een bedrag gerekend. Bij de wijziging is het PSTN abonnement opgezegd. Maar in onze systemen is geen rekening gehouden met de opzegtermijn. Dat is in dit geval een fout van onze kant geweest. De kosten zijn daarmee onterecht. Vandaar dat deze vergoed zijn.

“Nam aan dat onze laatste factuur eindfactuur was totdat deze fout ontdekt was? En nu dus "nieuwe' eindfactuur krijg?”
Dit klopt. En die nieuwe eindfactuur komt op het moment dat de volgende gebruikelijke factuur was gekomen. Dus 2 maanden na je vorige factuur. Dat is de laatste factuur en daarmee moet alles volledig zijn afgerond. 

Voor mij nu 100% duidelijk. Nogmaals hartstikke bedankt.