Skip to main content

Goedendag

Ik had een vraag op onze vaste lijn kunnen we bellen maar we kunnen de ander horen maar zij ons niet.ik heb de stekker al uit de experiabox gehaald maar dat heeft niets verandert. We hebben meerdere telefoons in huis op hetzelfde basisstation maar bij alle doet zich hetzelfde probleem voor. Ik vroeg mij af of iemand mij hierbij kan helpen.

MVg rob

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Goedemorgen @Marja29118! Wat jammer dat de vaste telefoonlijn niet werkt zoals het zou moeten!

Ik help je er graag bij! Ik lees dat je al goede stappen ondernomen hebt: modem is herstart en je hebt ook andere toestellen getest, maar het probleem blijft: de tegenpartij hoort jullie niet. Is dat ook zo als jullie gebeld worden?

Ik stel voor dat wij een lijnmeting doen: we kunnen de lijn dan uitmeten en een aantal controles doen. We kunnen dat als volgt doen:

  • Als je een mobiele telefoon hebt: telefonisch via 0800 0402: 7 dagen per week bereikbaar, tussen 8 en 22 uur.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en het telefoonnummer waar het over gaat?
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan! 

Al uitgesloten dat je eigen telefoon of basisstation stuk is? Door die bijvoorbeeld via een andere aansluiting te proberen of thuis even een ander toestel.

op hetzelfde basisstation

In dit geval kan de storing daarin zitten!! Als je dan meerdere handsets 'probeert’ heb je natuurlijk op allemaal dat probleem. Dat zegt dus geenszins dat het in het modem zit.
Het BASISSTATION vind ik, met meer dan 20 jaar ervaring met DECT, véél waarschijnlijker. En toch ook deze vraag: welke Experiabox heb je?

W.b. het basisstation: Hoe oud is ie? Van welk merk? Heb je m al eens herstart? (stekker v.d. basis 3 minuten uit het stopcontact halen)