Skip to main content

Mijn zwager is ruim 2 weken geleden overgegaan van PSTN en ADSL naar een glasvezelaansluiting met de vaste telefoon via de Experia Box V10. Op de PSTN was een Gigaset huiscentrale systeem aangesloten meerdere handsets en daar was geen probleem mee.

Die Gigaset is nu met de phone 1 van de V10 verbonden.

Sinds gisteren is het mis, hij kan vaak niet meer bellen, wel weer even na een harde reset van de V10.

Als ik hem bel hoor ik ook niets, als hij mij belt zie ik op mijn mobiel dat hij belt maar er is geen geluid.

Zijn er soms problemen met die V10 of anders?

N.B. Als ik bij zo'n storing op die phone 1 aansluiting een gewoon vast toestel aansloot werkte dat ook niet!

Update:

Na een reset kan er één keer gebeld worden en dan gaat het weer fout.

Een dubbele overgang van PSTN (= losse ouderwetse analoge telefoon abonnement) en DSL internet naar Internet inclusief vaste telefoon via VoIP en ook nog eens koper naar glasvezel gaat vaak fout. 

Als men van koper met internet+VoIP naar glasvezel gaat duurt het vaak tot 24 uur voordat telefonie ook goed werkt.

Hij kan het beste eventjes met z'n mobiel bellen naar het gratis nummer 0800-0402. Daar kunnen ze diverse systemen inzien. En een en ander resetten. Mocht dat niet voldoende zijn dan kan het van daar direct naar een achterliggende afdeling.

Nota Bene. Het was voor hem vóór glasvezel al zeker € 30 per maand goedkoper geweest om zijn telefoonnummer al toe te voegen aan het internet abonnement. Bovendien had ie dan op zeker al een snellere internetverbinding kunnen hebben. DSL is tot 15 Mb/s i.c.m. PSTN. Het kan zo'n 100 Mb/s zijn met telefonie ook via internet (= VoIP). Maar goed, dat is nu achteraf.

 


Een dubbele overgang van PSTN (= losse ouderwetse analoge telefoon abonnement) en DSL internet naar Internet inclusief vaste telefoon via VoIP en ook nog eens koper naar glasvezel gaat vaak fout. 

Als men van koper met internet+VoIP naar glasvezel gaat duurt het vaak tot 24 uur voordat telefonie ook goed werkt.

Hij kan het beste eventjes met z'n mobiel bellen naar het gratis nummer 0800-0402. Daar kunnen ze diverse systemen inzien. En een en ander resetten. Mocht dat niet voldoende zijn dan kan het van daar direct naar een achterliggende afdeling.

Nota Bene. Het was voor hem vóór glasvezel al zeker € 30 per maand goedkoper geweest om zijn telefoonnummer al toe te voegen aan het internet abonnement. Bovendien had ie dan op zeker al een snellere internetverbinding kunnen hebben. DSL is tot 15 Mb/s i.c.m. PSTN. Het kan zo'n 100 Mb/s zijn met telefonie ook via internet (= VoIP). Maar goed, dat is nu achteraf.

 

Bedankt voor deze reactie:

Gisteren heb ik al contact gehad via 0800-0402, dat heeft dus maar even  geholpen.

Ik was niet op de hoogte van zijn oude abonnementen anders had ik dat al eerder aangekaart hoewel dan had hij deze problemen via die V10 wellicht al eerder gekregen. 😉

Ik ga hem morgen maar weer assisteren bij het oplossen dit probleem via 0800-0402.


Update:

Gisteren nadat de V10 enige malen gereset was is de fout spontaan verdwenen en kan er weer gewoon gebeld worden.


Mooi. Dan heeft ie het eindelijk goed opgepakt. 😀


Reageer